Hej. Jag tycker du är fin. Men vågar inte. Visa mig?

Sitter här. Ensam. Som allt för ofta.

Börjar tro att det är så här det kommer vara. Att jag blir synonym med ensam. Bara ett hjärta istället för två. Bara två ögon istället för fyra.

Bara en som blir en. Fel sorts en.  Istället för rätt sort.

Istället för två som blir en.

Det är synd. Då det är så mycket bättre... ne, finare med två. Två är bra.

Jag är en.
Inte två.
En.
Ensam.

Har aldrig vågat ta steget. personer jag velat lära känna har glidit förbi.
Men jag vågade aldrig.
Ta det.

Ta steget.

Inte vara feg. Utan ta steget fram. Säga hej.

Hej, jag gillar dig.
Tycker du är fin.
Jag vill lära känna dig bättre. Visa dig vem jag är.
För jag gillar dig. Bara dig.
Ingen annan.

Blir dock aldrig mer än en tanke. Något jag vill göra.
Men inte gör. 
Står istället bara där.

Istället bara blickar. Nervösa blickar på avstånd. Beundrande blickar.

Kanske avslöjande blickar. Kanske inte.

Vill ta dig i hand. Be dig följa med. Bara gå där.
Med en hand i min.
En hand som inte alls är lik min egen.
En hand att hålla.

Men allt jag vill göra blir bara tankar. Vågar inte.

Sen är ögonblicket borta. Över. Jag sa aldrig något. Ni försvinner iväg. Träffar någon som säger vad han tycker, ni tycker han är fin. Ni vill lära känna honom.

Står där. Kvar. Ensam. Som alltid.

Ni sa aldrig heller något. Ni kanse inte vågade.
Ni ville nog inte.
Varför skulle ni vilja lära känna mig?

En kille som inte vågar. Inte är tuff på något sätt.
Vanlig kille bara.
Ospännande på många sätt.

Därför du går vidare till nästa. Därför jag inte vågar.

Där står du. Vi pratar.
Du ler.
Jag vågar inte. Vill. Men vågar inte.

Våga åt mig? Om det verkligen finns någon där ute som faktiskt gillar mig. Så måste ni ta tag i mig.
Ta mig i handen, vända upp min blick från backen.
Visa att du har sett mig. Sett mina nervösa blickar. Mina beundrande blickar.

Visa att du gillar mig.

Ta min hand.
Titta mig i mina smått blå ögon och säg att du vill lära känna mig.
Säg det jag inte vågar.
Ta steget åt mig.

Ni kanske ångrar er. Jag kanske inte är den ni ville ha.
Jag kanske inte är den som just du ville ha.
Men ni har ändå gjort mer än vad jag någonsin kunnat begära.

För jag vill. Men vågar inte.

Gillar du mig. Våga. Jag vågar inte.

Om du ser det på mig. Att jag gillar dig.
För det gör jag.
Kan du väl istället ta mig i handen. Le.
Säg hej.
För jag tycker du är fin.

Även om jag verkar osäker. Är osäker.
Så gillar jag dig.

Jag vill lära känna dig.

Men jag vill inte känna mig otillräcklig. Nekad.

Visa mig att jag duger.
Ta min hand.
Le.
Säg hej.

Visa mig. Hur man gör.
Då man vågar.

Två hjärtan.
När en plus en blir två.

För jag vill. Men vågar inte.

Tror inte jag räcker till för dig. Du är finare än mig.
Känner mig ottilräckligt.
Visa mig att det inte är så.

Jag vill lära känna dig.

För jag tycker du är fin.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Fint, på ett konstigt sätt. Man måste våga för att vinna, vet du! Du verkar juh vara hur gullig som helst. Inte ska du vara osäker! :)

Postat av: linnea

på så många vis känner jag igen mig själv i det du skriver. Du skriver bra hörru. =)

2007-05-15 @ 22:04:50
URL: http://linneapea.blogg.se
Postat av: Pia

Naw, vad fint. Men, som sagt, man måste våga för att vinna! Tänk på det!

2007-05-15 @ 22:20:48
Postat av: Matilda

Jag är jämt på samma sätt, vågar inte säga något

2007-05-15 @ 22:31:21
Postat av: eremo

fint killen, fint.

2007-05-16 @ 08:11:49
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Lisa

Känner igen mig på nåt vis. Fint skriver också, lyckas aldrig blotta hjärtat så där!

2007-05-16 @ 16:04:14
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: fluff

Shit, man känner igen sig.
Men du inspireras av Virtanen va? Heh, det märks. Men det är ju bara kul. Grymma är ni båda två.

2007-05-16 @ 16:59:23
Postat av: Fredrik

Tack ni :). ja, det var väl ett rätt ograbbigt inlägg hehe...

Fluff: Inspireras nog av Virre ja, även Ronnie och Silverfisken faktiskt.

2007-05-16 @ 21:38:17
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Lilli

Shit, du är inte ensam om att känna såhär!
Har aldrig vågat!

2007-05-17 @ 17:10:36
URL: http://annalinnea.webblogg.se
Postat av: Denise

men oh va fint...jag smälter fkt hörru.../d

2007-05-17 @ 18:42:10
URL: http://deniselaxen.blogg.se
Postat av: Micke

Fredrik Fredrik, helt rätt att skriva ut sina känslor. det är viktigt.
Sätt lite toner till det där och du har en riktigt bra låt.
-m!cke

2007-05-18 @ 10:27:32
URL: http://mickegfx.blogspot.com

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback