Jag väntar. Undertiden lyssnar jag.

Här sitter jag. Helt ensam. Klockan slog nyligen över på ett nytt varv. Helt plötsligt inser jag att jag nog egentligen är rätt tillfreds med mitt liv. I alla fall en större del av det. Även om det också finns många saker som gör mig nedstämd och ibland lite deprimerad.

Men det känns i alla fall drägligt. Minst sagt.

Klart en viss ångest inför vad i helvete jag ska göra i framtiden finns där. Men den har nog alla som tar studenten. Till viss del hoppas jag i alla fall det, för då känner man sig inte fullt så vilsen. Är man fler så blir det liksom lite lättare att hantera.

Sitter i sängen. I bakgrunden är TV4 på. En svag volym. Något om gisslandrama. Jag orkar inte kocenterera mig. Istället har jag musik på som överröstar tv:n. Plura sjunger "... Ikväll ska jag bli full, för kärlekens skull"... Som han själv uttryckte det; det skulle lika gärna kunnat vara Lundell.

Jag har ingen kärlek att bli full för. Inte just nu i alla fall.

Men det gör inte så mycket. Även om det skulle vara trevligt, inte att vara full då, utan med kärlek.

Det känns just nu som önsketänkande från min sida. Att bli kär då.  

Förlåt. Här sitter jag och skriver massor med dravell. Men jag kan inte sova. Försöker men det vill inte gå, hur mycket jag än blundar. Har vridit mig åt både det ena och det andra hållet i sängen utan att det fungerat. Så jag gav upp. Snart tycker man ju att jag borde bli trött.

Nu har jag suttit här ett tag. Utan att publicera det här. Bara sitrrar på inlägget. I snart 35 minuter,

Läser det om och om igen.

Fastnar på vissa rader.
Läser dem igen.
"Även om det skulle vara trevligt, inte att vara full då, utan med kärlek".
Trevligt?
Vilket jävla ord. Ibland undrar man faktiskt. Det låter ju sjukt tragiskt, att anse att det skulle vara trevligt. Vilken jävla underdrift! Det skulle ju givetvis vara helt osannolikt härligt på alla sätt och vis. Att liksom ha en känsla att man skulle kunna göra allt, för en annan människa. Det är fantastiskt.

Men it takes two to tango. Jag kan sitta här och drömma. Men det skulle bara vara slöseri med tid. Jag kan lika gärna göra annat. Förhoppningsvis kommer det där en dag. Snart kanske det uppskattas att man är en rätt vanlig kille som är snäll och långt ifrån macho.Ibland lite rolig också, med ett medelmåttigt utseende.

Just nu är det annat som premieras hos er.

Just nu får jag lyssna istället. Vara förståeende.

Det har jag full förståelse för, så ni vet. Klart det finns mer spännande killar just nu. Och jag accepterar det. Kan inte göra så mycket annat. Jag väntar här snällt på min tur. Och lyssnar. Bara att prata på. Jag lyssnar. Att lyssna är grunden till att förstå. Men när min tur kommer så kommer jag ta till vara på den. Det kan jag lova.

Men tills dess väntar jag här. Och lyssnar.

Kommentarer
Postat av: Denise

gör så. kan vara bra ibland. två öron men bara en mun du vet. :) sen får man ta en dag i taget. inte pressa fram framstegen, utan låta dom komma lite i taget. för vi lever ju hela tiden, inte sen, utan nu. så därför kan vi bara njuta av det vi har nu. hm. va konstig man blir på nätterna. jaja. hoppas du får sova gott iaf. /d

Postat av: eremo

men vad är det jag läser.....din lilla toppenkille!
du är ju min!
mohaha

2007-05-07 @ 10:57:20
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Jag älskar ditt "dravel". :)

2007-05-07 @ 11:31:07
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: emma!

Jag tycker du verkar vara ganska spännande faktiskt :)

2007-05-07 @ 17:34:21
URL: http://emmaceciliaa.blogg.se
Postat av: Ally

Åh, jag kan lova att jag känner exakt sådär angående studenten och framtiden och sånt skit. Så vi är minst två :)

2007-05-07 @ 18:50:49
URL: http://princessan.blogg.se
Postat av: micke

Ibland slår du huvudet på spiken och snickrar ihop rader så man tror att du läser mina tankar.
Kusligt.

Jag har upptäckt att lasse lindh gör massa bra låtar för ensamheten, har du hört han?

2007-05-07 @ 19:23:22
URL: http://mickegfx.blogspot.com
Postat av: Laura

Det är vid såna här inlägg som din blogg är allra bäst. Lite Sandahl men mycket...hm.. ärligare. Enklare. Inte lika mycket genomtänkt i stil med "den här formuleringen är skitsnygg". Fortsätt så :). Och det där med kärleken - det kommer.

2007-05-07 @ 22:38:10
URL: http://laura.webblogg.se
Postat av: N

En dag så kommer du att träffa henne. Eller du kanske redan har gjort det utan att du vet om det, det gäller bara att öppna ögonen. Jag gillar din blogg, du skriver riktigt bra :)

2007-05-08 @ 20:15:43
URL: http://machinepeople.blogg.se
Postat av: Fredrik

Tack alla ni! :) jag blir glad av att läsa era uppmuntrande kommentarer! Ska försöka skriva mer i den här stilen, bara det att jag får infallet att göra det så sällan...

2007-05-09 @ 23:22:58
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: AK

Vilken tur att du publicerade inlägget, det är liskom rätt väldigt klockrent!

2007-05-13 @ 14:01:04
URL: http://despracktalivsteorierna.blogg.se
Postat av: Fredrik

AK: Tack, ja det var väl tur jag publicerade den :)

2007-05-13 @ 17:24:55
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback