Skåningar upprör i dagens Metro.

Läser alltid Metro varje morgon på tåget och en av mina favoritsidor är insändarsidan där folk får ventilera deras åsikter. Tydligen så är det väldigt hett att ha åsikter om skåningar i tv-apparterna. Dvs, folk förstår tydligen inte vad de säger.

Bara jag som finner det hela roande och larvigt?

Om man inte förstår skåningarna som figurerar i tv-rutan så borde man undersöka sig tycker jag. Klart som fan man hör vad de säger, de pratar ju inte ens riktig skånska.

Så larvigt att klaga på dem, bara för att de är skåningar.

Jag säger då det...

Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Haha, jag tycker att det är jättekul att t ex Grannfedjen har textremsa när skåningarna pratar.. hehe.

Postat av: Isabell

Det känns verkligen som att "texta skåningar på tv, det ska man minsann göra" är en grej som sitter så djupt inrotad i våra medvetanden att det helt enkelt inte går att ändra på. Klart man hör vad de säger (och ja jag är skåning själv, men ändå) men det har alltid varit så att man texter och därför måste man fortsätta göra det. En typisk svensk grej, helt enkelt.

2007-11-15 @ 19:00:14
URL: http://bellski.blogg.se
Postat av: Fredrik

Angelica: haha ja lite...
Isabell: det är galet och du har nog rätt... tycker personligen det är larvigt.

2007-11-16 @ 22:56:46
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback