Ikväll ska jag bli full - för kärlekens skull?

Det är fredag. Och hela dagen har jag haft Eldkvarns låt "Fulla för jkärlekens skull" i skallen.
Det är en otroligt vacker låt. Av en otroligt genial artist.
Jag tänker på Plura, givetvis.
Hur han formulerar sig med orden. Ett vardagligt scenario i en extraordinär tappning. Det är lysande. Fullkomligt lysande...

Jag vet inte varför jag har den i skallen. Kanske är det för att jag funderar på att bli full ikväll.
Fast inte för kärleken. Som Plura sjunger.
Det har jag ingen. Kärlek alltså.

Nä. Ikväll blir det bara allmänt full. Eller kanske räcker med att bli rusig.
Får se vilken sinnestämning jag är på när det beger sig.
Så är det oftast.

men hur som haver, en underbar låt. Men absolut genial inledning.

"Nånstans slog klockan fyra
Och ute faller regn
Jag reser om en timme
Maria sover än
Vi satt på Rörstrandsgatan
Igår kväll och drack vin
Hösten fyllde våra hjärtan
Två älskande var vi
Och väskan är redan packad
Men jag vill inte gå
Hur lämnar man den man älskar?
Jag kommer aldrig att förstå
Det fanns en tid för länge sen
när mitt hjärta var av sten
Jag kunde lämna allt och alla
jag bara bytte roll och scen
Nu rullar tårar nerför kinden
när jag kör ut genom Söder Tull
Ikväll ska jag bli full för kärlekens skull"

Så jävla vackert.

Kommentarer
Postat av: Henke

Den är inte o leka med faktist. En av dom längsta låtarna som man inte kan tröttna på skulle jag tro.

2007-09-07 @ 15:39:57
Postat av: S

måste bara säga att jag gillar att läsa din blogg.

Postat av: Annelie

Jag ska också bli full ikväll! Men asbolut inte för kärlekens skull...

2007-09-07 @ 16:09:28
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Fredrik

Henke: ne precis. världens bästa låt eller nåt...
S: Tack, jag gillar att du läser min blogg :D
Annelie: jag blir inte full. tyvärr.

2007-09-07 @ 21:35:39
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback