Jag och mina pillertrillare...

För i helvete Fredrik! Jag måste ta mig i kragen och titta på Californication snart. Jag vill vill vill vill se, men orkar inte ta tag i det bara. Det är mig i ett nötskal ibland, jag tar tag i saker jag egentligen inte vill ta tag i och tar inte tag i saker jag vill ta tag i. Visst är det bananas? Det tycker i alla fall jag att det är. I alla fall. Den serien verkar ju dessutom helt sinnesbra, så jag förstår inte vad som ska vara så freaking svårt för mig. Bara att eh ladda hem (ehh inte illegalt... ehhh hehe...), sen dubbelklicka på ikonen. Det ska väl inte vara så sjuuukt jävla svårt?

Men det är det tydligen. För mig.

En annan serie som jag älskar är Prison Break. Jag är helt såld på den serien. Den har briljans som ingen annan serie (förutom House) mäktar med. Robert Knepper for example är ju helt galet lysande, visst är han? Han gestaltar ju den smått sinnesjuke - men ändå älskvärda - T-Bag på ett ypperligt sätt. För att inte tala om Agent Mahone som spelas av William Fichtner. Helt udnerbart att se. Älskar varje gång han tar fram den där
lilla pennan han har, med små piller i. Och hur hela han skakar då han ska hälla dem i sin öppna hand för att sedan på ett drugaddictkaraktäristiskt sätt föra handen mot munnen och svälja skiten, med stängda ögon. För att sekunden senare andas ut riktigt tungt av lättnad. Just love it.

Det där är lite mig i ett nötskal, att förälska mig i handlingar och detaljer. Så som Mahones sätt att knapra piller. Eller Doctor House's sätt att peka och utföra saker med hjälp av hans käpp. Jag är i grund och botten svag för pillertrillande (inte skalbaggar och apotekare då) rollfigurer. Då det sker på ett classy och väl genomfört sätt, inte de som häller i sig en burk för att sedan bli helt sinnes av det. Utan mer som Mahone och House, med stil och finess. Givetvis förespråkar jag inte någon form av oanständigt användande av drugs. Men det ger effekt och karaktär till rollfiguren, vilket är något man inte kan komma ifrån. En effekt som jag pretty much gillar.

Jag kom helt plötsligt och tänka på något mycket bisarrt. Visst skull man kunna tänka sig hur Leif Pagrotsky är en pillertrillare? Som liksom har små piller i sin lilla penna. Efter något viktigt möte så skyndar han in på toaletten. Tittar sig omkring för att förvissa sig om att ingen otillbörlig person står och trycker bakom ett toabås. Sen när det är klart så låter han handen glida innanför kavajen, där han plockar fram en penna av något exklusivt - och gärna svindyrt - märke. Hans darrande fingrar börjar skruva på pennan, för att öppna den och komma åt det som göms i dess inre. Sen börjar han skaka ut innehållet i sin öppna handflata. De små vita pillren rullar ut och när han fått ut två stycken så sveper han dem snabbt som attan. Med bakåtlutat huvud och blicken mot taket, men gömd bakom de stängda ögonlocken. Sen skruvar han ihop pennan igen och återinför den i innerfickan på kavajen. Sen tittar han på sig själv i spegeln. Sätter på kallvatten och formar sin händer till en skopa och fyller dem. Sen för han dem till ansiktet som han skvätter allt vatten på. Och sen drar han med händerna på varsin sida av ansiktet nedför kinderna. Låter dem falla. Och sätter händerna stadigt i tvättställets kant och tittar på sig själv i spegeln, nästan kritiskt granskande. Ser sina påsar under ögonen och på hur sliten han är. Sen skakar han på huvudet och torkar ansiktet med en handuk, alternativt en sån där servett av papper. Tar en sista titt. Sen slänger den i papperskorgen, rättar till slipsen och går ut till de andra igen. Som om ingenting har hänt.

Visst känns det lite så?

Missförstå mig inte, jag gillar Leif, jag tycker han är en av de grymmaste politikerna i Sveriges historia. Han är en cool politiker. Och förmodligen absolut ingen pillertrillare. Men ändå, man får känslan. Och den är för stark för att avisas bara sådär. Och ja, ibland kan jag framstå som helt sjukt störd. Men this is me...

Men nog om det här.
Nu ska jag göra te.

Kommentarer
Postat av: Visions Of Johanna

Jag har sitter och dricker te nu :)
Och värktabletter blir det snart!

Postat av: Fredrik

Johanna: Te är guuuuuld! :D pillertrillare! :O

2007-09-21 @ 23:18:38
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Ivona Tinkle

Jamen du Måste bara börja titta på Californication! Måste måste måste! Du hade redan sett ett avsnitt, eller hur var det? Kom igen nu, undvara typ två timmar av din dyrbara tid och se resten. När man väl tar sig för att titta går det hur snabbt och smärtfritt som helst.

2007-09-22 @ 16:21:59
URL: http://www.ingentingatt.se
Postat av: Fredrik

Ivona: jaaa jag vet haha. men jag är lat, typ... men ska, lovar! får bli imorgon tror jag :)

2007-09-22 @ 17:20:40
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback