At the movies...

Tänkte bidra med en lista världens redan överstora förråd med listor som folk pillat ihop, speciellt sen bloggandet blev stort och "alla" skulle börja skriva listor. Jag ahde tänkt lista tio stycken typiska movie-moments som jag vill göra innan jag dör. Och som de flesta listorna som cirkulerar ute i diverse bloggar så är det inte bloggaren ifråga som kommit på den, så icke i det här fallet heller. Utan jag hittade den hos den ytterst charmerande och oerhört snygga Sanna, som dessutom - utöver sin charm och och snygghet - är galet genial när det kommer till skrivande.  Och sen att hon i sin tur hittat den hos en annan är inget som jag lägger större vikt vid.

I alla fall.

Här nedan följer listan över tio movie-moments som jag vill uppleva before I die...

*Drum roll*

  • Att iklädd kostym och ett par pilotisar springa hukandes mot en helikopter som precis landat för att hämta upp en, samtigit som slipsen, kavajen och håret fladdarar från helikopterbladens snurrande. Klassiker.
  • Rädda en medvetslös kvinna ur ett brinnande hus, detta trots att man själv är skadad, dessutom precis hinna ut innan huset exploderar bakom en själv och kvinnan som man bär i sin famn,
  • Ta en kula för någon. Och sen vältra mig i alla rubrikerna.
  • Storma in i en rättsal och skrika; "I object your honour! If I may?" och, utan att vänta på godkännande från domaren, fortsätta göra värsta utlägget som friar den anklagande.
  • Vara lika iskall som Rhett i Gone With The Wind och någon gång säga; "Frankly, my dear, I don't give a damn". För att sen bara gå.
  • Passionerat kyssna någon jag älskar i regn.
  • Ta över ett skenande flygplan från en pilot som inte kan flyga längre och faktiskt kunna landa skiten utan att döda alla.
  • Bli tilltalad "Mr. President..:".
  • Köra en vrålsnygg bil genom en stads gator jagad av bovar, samtigt som man vejar för fruktstånd, människor och trafik.
  • Att strunta i flyget man skulle åkt med och vända tillbaka enbart för att få kyssa the love of my life.

Det finns ju givetvis fler. Men dessa känns väldigt mycket movie-moment:istiska.


Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Åh!! Åh!! Många flashes här! Jag måste säga att jag föredrar din version att slå upp de stora salsdörrarna in till domstolen och ropa "I object your honor"! Fast om du prompt ska efterlikna den goda (synnerligen goda, fräcka, galet sexiga) Rhett så får du ju gärna vara som han är i resten av filmen, och inte nödvändigtvis när han dumpar henne. Det där om att bli kysst i regnet verkar dock vara en återkommande punkt. :)

Postat av: Sara

Impressive! Du prickade många klassiker. Gillar nr1 med kavajen och pilotisarna samt den med rättssalen. Men det är väl bara att sitta och vänta på sin tur, när allt coolt händer! :)

2008-02-02 @ 20:43:00
URL: http://saratapper.blogg.se
Postat av: Sanna

Haha du har insett att smicker will get you everywhere with me ;)

Men jag är nästan förvånad att Anna inte skrev "my poor ol' fluttering heart" åt det faktum att du drog en Rhett, mycket cudos för den punkten för övrigt! För övrigt så är listor typ det bästa med bloggar hehe.

2008-02-02 @ 22:59:12
URL: http://sannaoo.blogspot.com
Postat av: Ivona Tinkle

Jag skrev i princip "my poor ol' fluttering heart" på msn i samma stund som jag läste det. :) Men sedan lugnade jag ner mig tillräckligt för att inse att han kunde toppa sitt val ytterligare!

2008-02-02 @ 23:42:43
URL: http://www.ingentingatt.se
Postat av: Fredrik

Ivona: min avr bäst ja :) and yes, den där med regnet verkar vaa en kalssiker.
Sara: de är dem jag gillar mest också :) speciellt ettan.
Sanna: I knoooow ;) ja haha anna blev lite till sig på msn... :) och ja, listor är trevliga.
Anna: haha inte abra toppa mit, även hjälpa dig i ditt! och jag tror inte jag fått ett tack än...

2008-02-03 @ 10:58:01
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback