Morgonens kamp mot klockan.

Höll på att försova mig imorse. Det var på håret. Vaknar med en chock och slänger ögat på väckarklockan som visar 06:49. Då slänger jag mitt andra öga på den också för att försäkra mig om att det stämmer. Och jodå, klockan är 06:49.
Min buss som går till tågstationen går vid 06:52.
Jag for upp som en galning och prioriterade snabbt det viktigaste, kläder och tandborstning, samt matlådan.
Sen en snabb tillfräshning i övrigt och sen bar det ner till min cykel som stått i källarnen ett tag.
Saken är den att det tar inte mer än 5-6 minuter att cykla till stationen, men jag har åkt buss av så väl lathet som bekvämlighetsskäl.

Klockan 07:00 börjar jag trampa iväg.
Jag dundrar på längs raksträckan upp mot polishuset. Väjar (?) för gångare, cyklister som kommer i motsattriktning och pensionärer. Cyklar mot gult ljus vid vägkorsningen innan polishuset. Och sen en liggande sväng i kurvan ner mot stationen runt polishuset.
Klockan 07:03 så är jag framme.

Låser cykeln. Springer och tar ut biljetten och hinner inte mer än gå till rätt perrong så rullar SJ's Intercity-tåg in på spår 3 för avgång mot Kumla - Hallsberg - Skövde - Göteborg.
Sakta så sitter jag där på tåget som rullar mot Hallsberg.

Jag hann!

Triumf!


Kommentarer
Postat av: eremo

jag är fan impad. men slöis som brukar ta bussen till resecentrum, det är fan höjden av lathet!


Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback