Tracks.

Märker att jag verkligen är inne i en Bruce-period just nu. Lyssnar på Bruce Springsteen väldiiiiigt mycket. Men vem kan klandra mig? Har snöat in på hans super-box, dvs "Tracks" som innehåller fyra magiska skivor med musik. Så många fina rariteter.. så som "Growin' up", "Sad eyes", "Thundercrack", "Roulette", "Over the rise", "Brothers under the bridges (-83)" och såååå viiidare.

Har ju förälskat mig i "Growin' up" lite extra mycket. Det är en fantastisk låt. Men som sagt, de här fyra skivorna innehåller massor med fantastiska låtar. Så har ni inte köpt den, därför att ni tvekar på att den är så dyr, köp den! Värd varenda krona.

Den är ju som en liten skattkista, full med 66 stycken låtar, som i de flesta fallen är never-before-released songs eller alternativa versioner till redan släppt material. För att inte tala om alla ovanliga "B-sides" som de slängt in i mixen. Är man ett true Springsteen-fan är denna verkligen en given del i samlingen. 

Sen finns ju iof albumet "18 Tracks" som består av låtar från "Tracks"-boxen. Alla utom 3 st låtar på albumet är från boxen.

Det finns hur som helst inget just nu som går upp emot att lyssna på "Tracks"-boxen och dricka en kopp kaffe. Livsnjutande mina vänner!


Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback