En gaffel kort i sommartid...

Sommar, sommar, sommar... det är så de sjunger, Radions Underhållningsorkester.
Och nog fan är den här nu. Sommaren alltså.
I alla fall där jag för tillfället bidar min tid - Öland. Ett varmt och soligt Öland.

Ikväll är det dessutom "Allsång på Skansen"-premiär!
Och när den börjar, börjar även sommaren.
Fram tills nu har det bara vart "sommar".
Idag spelar dessutom U21-landslaget EM-match. Stort.
Och i allra högsta grad somrigt. 
Även "Morden i Midsumer" kickar igång ikväll, tyvärr samtidigt som matchen.

Känner mig dock lite besviken på det trista utbudet sommar-pratare som SR tillfrågat.
Tänkte lyssna igår. Men inte intressant. Tänkte lyssna idag, men även idag trist.

Alla de som är intressanta är förlagda till augusti. I-lands!

Missade för övrigt Ingvar Kamprad. Men eftersom att SR är briljanta i nästan allt så kan vi ju lyssna på det retroaktivt via SR.se. Fantastiskt.
Annars ser vi fram emot Alex Schulman.

Men som sagt, idag har vi suttit i solen och lyssnat på klassiker som "Mitt sommarlov" med Anita Hegerland, "Ta mig till havet" med just Peter "Ta mig till havet" Lundblad. inte heller att förglömma Sven-Bertil Taubes "Änglamark" osv..

Nu; se Henrik Dorsin göra sin briljanta Cornelis-tolkning. Han sjunger om "En gaffel kort". Stort.

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback