SVT är överlägsna.

Ja, som ni vet så är jag en TV-nörd av rang. Eller jag är i alla fall en medie-nörd. Vilket gör att jag utan vidare utsvävning tänker delge er mina tankar kring årets Kristallen-nomineringar. Vi kör i vind!

Årets underhållningsprogram

Berg flyttar in, TV4
Let's dance, TV4
Mästarnas Mästare, SVT
Skavlan, SVT
Vem kan slå Filip & Fredrik, Kanal 5


Mitt tips: Skavlan - Oslagbart bäst! Tätt följt av "Vem kan slå...".

Årets dramaprogram

De halvt dolda, SVT
Familjen Babajou, SVT
Livet i Fagervik, SVT
Maria Wern - Främmande fågel, TV4
Wallander, TV4


Mitt tips: Livet i Fagervik - SVT är överlägsna.

Årets humorprogam

Ballar av stål, Kanal 5
Hjälp!, TV4
Lilla landet lagom, Kanal 5
Mia och Klara, SVT
Parlamentet, TV4


Mitt tips: Mia och Klara - Roligast i Sverige just nu.

Årets barnprogram

Barda, SVT B
Häxan surtant SVT B
Jonson & Pipen TV4
Osynliga sår UR
Stava med skägg SVT B


Mitt tips: - För dåligt insatt, men tror SVT tar hem det.

Årets livsstilsprogram

Antikrundan SVT
Arga Snickaren Kanal 5
Grannfejden TV3
Halv åtta hos mig TV4
Lyxfällan TV3


Mitt tips: Halv åtta hos mig - Bara Helge Skoog i sig är värd tre Kristallen-statyetter!

Årets nyhets- och debattprogram

Agenda, SVT
Debatt, SVT
Kvällsöppet med Ekdal, TV4
Racet till Vita Huset - Filip & Fredriks valvaka, Kanal 5
TV4Nyheterna, TV4


Mitt tips: Agenda (Hjärnan), Racet till Vita... (Hjärtat) - Tror Agenda tar det. Men jävligt bra och vågat att nominera Filip och Fredriks satsning.

Årets kultur- och samhällsprogram

Kalla fakta, TV4
Kobra, SVT
Matakuten, TV4
Uppdrag granskning, SVT
Världens konflikter, SVT


Mitt tips: Uppdrag granskning - Fortfarande vassast i Sverige!

Årets dokumentärprogram

Diplomaterna, SVT
Ebbe - the movie, SVT
Familjen Bonnier, TV4
Himlen kan vänta, SVT
Sjukhuset, TV3


Mitt tips: Himlen kan vänta - Så fint och så bra! Gillade även Bonnier.

Årets sportprogram

Champions League, TV6
Handbolls-VM, TV4
OS i Peking, SVT
Vasaloppet, SVT
Vinterstudion, SVT

Mitt tips: Vinterstudion . SVT-klass.

Många klagar på SVT, men här är facit på att de gör de bästa TV-produktionerna det här landet kan frambringa. Punkt.


Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback