Agnes vann Idol 2005! - Samanfattning av Idol 2005 och finalen!





















Grattis Agnes Carlsson! Du vann Idol 2005. Det är hon fan värd, Sebastian kunde ha vart där men gav inte allt. Här är Idol sammanfattingen...

Vinnaren: Agnes Carlsson, 17 år från Vänersborg

Bästa låt: "Right here, right now" 5F (FFFFF) Magisk!
Sämsta låt: "My Everything" 3F (FFF) En helt okej insats, rösten var inte på topp!
Final betyg: Agnes får 5F (FFFFF) Hon gör fan en helt fantastisk insats i finalen, trots at rösten inte är på topp!
Karisma: 5F (FFFFF) Hon ahr den, hon kan verkligen uttrycka sig på scen!
Utstrålning: 5F (FFFFF) Helt underbar! Hon har den, hon har utseendet och har STAR-quality!
Röst: 4F (FFFF) Tyvärr så hadde hon röst problem, men löste det bra.
Totalt Idol betyg 2005: 5F (FFFFF) Har vuxit hela tiden och blommat ut till en helt fantastisk artist.

Kommentar:
Agnes Carlsson, 17 år och har vunnit Idol, det är en sjuhelvetes bedrift, som inte många klarar av. Agnes gör det med stjärnglans. Hon vann med 57% av rösterna. Så det var jämnt, men Agnes visade att henns STAR-quality fanns där, vilket gav henne segern! Hon harn fan allt! Utstrålning,m scen närvaro, utseende och framför allt en helt underbat fin röst. Agnes är en Artist med stort A! haha

Sebastian Karlsson, 20 år från Morgongåva (Inte lika utförlig)

Bästa låt: "Born To Run" 4F (FFFF) Han gör ett bra framträdande!
Sämsta låt: "Life on Mars" 2F (FF) Bowie är så mycket bättre, fel låt för Sebbe!
Final betyg: Sebastian får 4F (FFFF) Han gör en bra final, men det räckte inte!

Kommentar:

Sebastian var helt klart en skön deltagare som jag gilade, men jag gillade Agnes likaså. Att Sebastian förlorade berodde på en sämmre genomförd final, detta vill jag nog skylla på tittarna som valde helt fel låt. Det snarare själpte än hjälpte. Sebastian kommer tillbaka, han kommer klara sig.

Idoljuryn:

Betyg: 4F (FFFF)
Juryn har haft rätt i mycket men deras insats i finalen var inte bra!
Daniel: Är skön och cool. Han får 4F (FFFF)
Khisti:
Hon drar bara hem 3F (FFF), inte als lika bra!
Clábbe: Han har vart bra genom hela och haft ett öga för musik, 4F (FFFF)
Peter:
Han har vart hård och tuff, detta har gett honom 4F (FFFF)

Idoljury-citatet: "Detta var en Hallelulija moment!" - Kishti Tomita om Jonah

Idol 2005 får totalt 4F (FFFF)

Kommentar:
Bra, men jag är lite irriterad på alla dessa småomgångar innan det riktiga Idol drrar igång. Annars så har det vart bra artister och bra låtar, med många bra framträdanden!

Länkar till tidigare Idol inlägg:

Så var Sebastians och Agnes insats i finalen (Betyg på alla låtar + kommentarer)
Inför finalen inlägg (Jämnförelse mellan Sebbe och Agnes!)
För att läsa om allt som jag har skrivit om Idol tidigare så är det bara att söka på "Idol" i sökfunktionen!

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: phlouice

bra sammanfattning! =)

(phlouiceheideman.blogg.se)

2005-12-02 @ 23:24:32
Postat av: Stina

Instämmer!

Postat av: Spanskmannen

Utmärkt sammanfattning! Du är kung på sånt där! Fast jag tror inte att det var en enda punkt där jag håller med dig....

2005-12-02 @ 23:46:19
URL: http://spanskmannen.blogg.se
Postat av: ullson

Idoljury-citatet I Like!. Kishti är ändå underbar på något konstigt sätt som är väldigt svårt att förklara.. Nu ser jag fram emot Agnes album!! Sebastian är en skön snubbe som kommer gå långt, hans hårfäste är tyvärr på väg uppåt sa en frisör till mig. Det enda jag tänker på nu, var jag tvungen att gå till frissan..

2005-12-03 @ 00:19:48
URL: http://ullson.blogg.se
Postat av: Sofia Hauguth

Jätte bra skrivet skall skriva in mer i min blogg nu....

www.sofiahauguth.blogg.se

2005-12-03 @ 09:54:05
Postat av: Erik

Sjukt, Life on mars - David bowie -71

Hur kan den va dålig?

2005-12-04 @ 23:42:19
Postat av: Fredrik

Självfallet så är själva låten bra, när den framförs av David Bowie that is! Men Sebastians framförande av låten var inte bra!

2005-12-05 @ 09:49:58
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback