100 Höjdare, fortfarande måndagens höjdare!

Igår så var det återigen 100 Höjdare som underhöll mig. Vilket klockrent program! Fredrik och Filip är störtsköna människor, det är något som man kan säga utan att skämmas. Igår var Annika Lantz och Jonas Leksell gäster, Annika höll hög och god kvalité. Jag vill inte säga att Joans var super dålig, emn han var den svaga länken bland de fyra personerna som satt där (Filip, Fredrik, Annika och Jonas själv). Det var väldigt roliga klipp... Här kommer som vanligt mina kommentarer:

Efterkrigstidens uslaste ögonblick

10 En japansk man definierar Rock'n Rollen och säljer samtidigt en dröm (1994).
Haha, detta klippet var roligt, det är ju så typiskt som Fredrik och Filip säger att Japan ska ha en lite "finare" klädd man som pressnterar produkten, han ska dessutom verka "hipp", genom att säga "This is Rock n´Roll"... men det går ju sisådär.

9 Marlon Brando diskvalificerar sig själv från Oscarsracet (1996).
Vilken jävla B-film, den verkade ju inte bra, inte för fem öre. Även om jag avr grymt imponerad över den där lilla figuren som var med, lite häftigt. Sedan att Marlon Brando gör boprt sig det är ju faktiskt det roligaste! haha

8 Heidi Wilson på The Outdoor Channel gör ett nytt program, nischat mot kvinnor (2003).
Detta är ju sjukt! Hur kan de ens sända det här? Det avr ju dålig kvalité och det sög hårdare än hårdast, dessutom så är ju frågan, vem fan vill äta ekorre? Nä, detta var ju förmodligen en rejäl kävla flopp.

7 KlickTV illustrerar hur Aftonbladet har blivit Skandinaviens största tidning (2005).
Jag såg faktiskt detta KlickTV, men insåg snabbt att det inte var särskilt smart genomtänkt, genomtänkt var det nog... haha Men det blir ju så fel att hya Daniel Nyhlén där som dessutom berättar nyheten, så att man inte behöver köpa Klick! Nä, aftonbladet har tydligen inte sållat vad de sänder!

6 Stuntmannen Dennis Madalone tonsätter på ett något svulstigt sätt sin dröm om att folk ska sluta hacka på USA (2001).
Den här var inte bra! Han sjunger som en, ja det är inte bra i alla fall, dessutom så överspelar han på hela USA grejen, detbser mest tragiskt ut, den här var kanske inte så himmla rolig, men verkligen ett av de uslaste ögonblicken!

5 Lasse Berghagen a.k.a. Sveriges Bob Dylan skriver en låt där han skildrar hur det är att vara lång (1965).  
"Lasse i våra hjärtan, låt oss besjunga dig nu..." Nä men skämt åtsido, den här var faktiskt skönt rolig! "jag tycker om att vara lång, pling plång" Sen att han kallas Sveriges Bob Dylan är ju som att kalla Darin Sveriges Elvis!

4 Videon till Git Perssons låt "Du förför mig" förgylls av en oväntad cameo (1986).
Jan Guilliou är ju så skön! Haha, han framstår som lite gay i alla klipp han är med i! Han är nog även en av de mest representerade människorna i 100 Höjdare! haha Att de sedan lägger in ett "korop" får en ju bara att as garva ännu mer!

3 En av Kinas populäraste män svarar i Staffan Lindeborgs telefon (2000).
Den här såg jag live faktiskt! Först så undrade jag varför just JO skulle svara. Att han sedan säger till  Peter Karlsson: "Du är lite svett där, ja" är ju hysteriskt roligt! Sedan att Staffan bara mal på som en slags masskin ur IRobot. Han är Staffan helt enkelt, det är även roligt hur JO hanterar situationen, då han blir lite överaskad och inte tar av sig sitt headset, det är väldigt roligt i alla fall!

2 The artist previously known as "Fadde" får inte den love han förtjänar av sina usla jävla grannar (2002).
Haha, här blir han ägd av en bonde, så hårt! Stackars Fadde, inte. Det är ju så otroligt roligt, detta är typisk The Office humor, men på riktigt! Sedan att han sedan säger till kamermannen då de går: "Titta här är en vattenpump"! Haha, detta är ju hur kul som helst!

1 Det utövas våld på film, filmerna släpps på video och små små barn riskerar att skadas för livet om de utsätts för detta! (1980)
Detta är så typiskt 80-talet! All denna hysteri, men det roliga är ju hur reportern säger högt "Jo det har han visste till en unge som säger att en av hans kompisar inte alls har sett filmen, när ungarna fick räcka upp handen för att visa vilka som sett "motorsågsmassakern!". Tja, 80-talet i ett nötskal, eller vad säger ni? Men roligt var det!

Jag tycker att klipp två är hysteriskt roligt, men det beror på att jag gillar The Office otroligt mycket. haha För er som inte har sett klippen, så kan ni gå in
här och titta på dem!

Vad tyckte ni om programmet?

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag såg Lasse Berghagen på lunchen idag..
Behöver du få det bekräftat först?
Hahaha

Postat av: Bella

Ahh, ville bara säga att jag också äälskar 100 höjdare :) Fast liksom, älskar alla program som Filip och Fredrik är med i :)

2005-12-14 @ 14:25:50
URL: http://citronsaft.blogg.se
Postat av: FRALLE

Jag tycker inte man skall glorifiera allt som Hammar & Wikingsson rapar upp. Nog för att dessa herrar gjort Tv-Världen en lite bättre plats att leva på, men avsnitett i måndags var nog det sämsta hitills. Bättre kan dom...det vet vi av erfarenhet!

2005-12-14 @ 16:36:18
URL: http://FRALLE.BLOGG.SE
Postat av: Anna

Jag tycker att Grattis världen är klart mycket roligare än 100 höjdare. Där var ju Pål Hollender med också och han är en skön prick tycker jag.

Ha det bra

//Anna

2005-12-15 @ 22:50:15
URL: http://majsanna.blogg.se
Postat av: Anna

Jag måste ärligt erkänna att jag inte såg high chaparall när det gick. Har laddat hem en del avsnitt, men än så länge bara sett ett och det gav inte mersmak

//Anna

2005-12-15 @ 23:01:17
URL: http://majsanna.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback