Sveriges grupp klar! VM here we come!


Gruppen, från lottningen i Tyskland!


Detta kommer bli ett super bra VM. Detta är näst intill en drömgrupp för Sverige! Vilken grupp! Detta ska vi fan klara...  Med lite tur så kan vi komma till medaljerna, sedan krävs det ännu mer tur... Men att tro på guld är något som vi måste göra, för man vet aldrig, det kan vara så att vi vinner... Have faith in Sweden!

Grupp B
1. England.
haha igen! Vi kan inte komma undan Svennis och hans grabbar...  England är bra, men inte tillräkligt bra, Sverige har dessutom övertag rent statistiskt.. så de klara vi!
2. Paraguay. Detta är nog de landet som jag är mest soäker på, de är fan ett av de bättre lagen. detta kan bli en svår match! Men jag tror att vi klarar det!
3. Trinidad & Tobago. Detta ska vi kalra, annars så har vi inget i VM och göra! Vinst är det ända, helst en hel jävla överkörning!
4. Sverige. tja, vi ä ett starkt lag, vi kommer klara dessa tre motståndare! Vi ska vinna gruppen och ta hem VM så är det bara...

Så tror jag att det kommer se ut efter gruppspelet:
1. Sverige
2. England
3. Parguay
4. Trinidad & Tobago

Goleo! Den nya maskoten för VM 2006 i Tyskland!


//Fredrik

Kommentarer
Postat av: nördig som jag är kollade ja på vm lottningen;)(helspänd)

Hejhej! har läst din blogg ett tag nu, intressant.. tyckte de var dags att ko,mmentera..
jag tror eller hoppas också på sverige men de kommer bli jädrans tuff :O.,
HAa de //

2005-12-09 @ 22:38:26
Postat av: Spanskmannen

Vilken skön grupp det blev! Jag tror Sverige kryssar mot England men blir gruppetta eftersom England dels kommer att få vissa problem med Paraguay och dels inte vet hur man kör över ett lag (Trinidad&Tobago).

Postat av: Fredrik

Hej "Nörd som jag är...." Kul att du valde att kommentera! Hopaps du gillar bloggen! Mmm tufft kommer det att bli... om vi ska vinna så ska Sverige hitta en fyrklöver och ha en jäddrans massa extra tur.. men att vi kommer gå långt tror jag. Grupper vinner vi lätt!

Ha det bra!

2005-12-09 @ 22:47:34
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Martin

Sköna analyser.

2005-12-09 @ 22:57:27
URL: http://martinmelin.blogg.se/
Postat av: Spanskmannen

Jag tänker såhär: Matchen mot Trinidad ska bli en bra start där det gäller att ösa på maximalt framåt och göra massor av mål. Just när det kommer till att göra målen så är Allbäck Sveriges allara bästa. Dessutom så gör han nog sitt sista mästerskap och att låta han vara med och leka mot Trinidad känns både taktiskt rätt och schyst mot Allbäck. I de tuffare jämnare matcherna bör Zlatan starta eftersom han ger försvaren problem på ett helt annat sätt än Allbäck. I backlinjen vill jag se Sveriges 4 bästa backar, oavsett "normal" position. Tyvärr lär nog Micke Svensson missa VM och då blir det nog tyvärr Lucic i mitten och Östlund på kanten. Jag ser hellre Alexandersson där som ett säkert alternativ. Har ingen tänkt på nån kampanj för att få tillbaka Jakobsson till landslaget? Det funkade ju med Henke...

2005-12-09 @ 23:44:48
URL: http://spanskmannen.blogg.se
Postat av: Christina

Himla kul med England i samma grupp. Svennis bara skakade på huvudet och log han inte lite också? Paraguay...kan bli svåra. England känns som en tuff match men en match vi vinner. Trinidad & Tobaga vet jag ingenting om. Men det är å andra sidan bara kul. Tror Sverige går vidare tillsammans med England, men är inte så säker på att vi vinner gruppen.

Postat av: Berga

Jag tycker att det var en extremt lyckad lottning och som du säger, vi vinner gruppen. På expressen.se finns det något program som man kan skriva in alla resultat i alla matcher hur man tror det går och sedan får man fram slutspelsträd osv enda fram till vinnaren. enligt mitt resultat blir det brasilien.italien i final konstigt nog, sverige tar brons =)

2005-12-10 @ 14:32:02
URL: http://berga.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback