"Men jag trodde ju att den här filmen skulle vara som hans tidigare filmer, lite mer humor..."

Igår var jag som sagt och fikade. Det blev pepparkakor, lussekaka, glögg och julmust som serverades. Det var gott. Sedan så beställde vi lite asiatisk mat, så att vi inte skulle gå hungriga till bion sen. Jag beställde in oxfilespett, med ris och en god vitlökssås. Vi beställde även till en påse med friterad kyckling. Vilket är underbart gott. Efter maten så vilade vi. För att vi har helt slut. Vi satt och kollade på Paradiset, på TV4 (Vi övervägde att stanna hemma och titta på den istället). Tills dess att vi var tvungna att gå, så vi inte skulle komma försent till bion.

När vi väl var framme så valde vi att köpa godiset och drickan i en liten butik bredvid bion, eftersom att SF har sjukt dyra priser. (9,90 /h för lösvikt!) När vi skulle gå till vå salong, så mötte vi våra kusiner, de skulle på HArrys Potter. Hur som helst, vi sa hej då till dem och gick vidare mot salong 7, som heter Avenyn. När vi kom in i den lilla salen (den var liten! 5 rader bara) så satte vi oss på våra platser. Nu var det ju bara att avnjuta filmen, men nej! För när den väl hadde börjat s¨å var bilden hellt buggad. Det fattades en bit på vänster kanten, jag kunde inte sluta irritera mig på detta. För jag är sådan, är det en liten grej som sticker i ögat så kan jag inte konsentrera mig. efter kanske 5 minuter så korrigerades detta från kontrollrummet.

Filmen Zozo var helt ok, Den var ju helt sjukt bra gjord, med så väl effekter som skådespeleri. Josef Fares kommer förmodligen bli en av Sveriges bästa regissörer, så är det bara. Filmen var tyvärr lite seg, i alla fall för min smak. Dessutom är kanske inte just den här typen av film något som tilltalar mig så daär oerhört. Men om jag ska sätta F på den så blir det 4F (FFFF) Det är en film jag kan rekomendera att se, men om man inte tål filmer som är lite sega så bör man nog stanna hemma.

Kvällens...

...mat:
Friterad kyckling med chillisås...
...dryck: Coca-cola
..,citat: "Men jag trodde ju att den här filmen skulle vara som hans tidigare filmer, lite mer humor..." - Min syster E!
...irritation:
Godispåse prassel!!!
...andra irritation: Bilarna utanför fönstret! Hur ska man kunna sova?
...uttryck: Tandohri-boy - M (E´s kille) åt Tandohrikyckling... så jag började på ett ostigt sätt kalla honom för Tandohri-boy.
...Fredrik: Det är ju så typiskt mig att nästan spilla ut min Coca-cola på bion. Den här gången så klarade jag mig, precis!
...godbit: Lussekaka...
...sista: God natt!

//Fredrik

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback