Royal League överaskar! Likaså Djurgården...

Igår tillbringade jag kvällen med Royal league. Jag tycker inte att det är någon usel kvalité på de matcherna. Royal League är ju ett måste om svenska lag ska ha en chans i Champios League m.m. Men, Djurgården spelade ett helt fantastiskt spel, rent taktikmässigt. De hadde en plan och genomförde den. Kell Jonevret är nog något av det bästa som hänt Djurgården! Likaså Hysén. Hysén slog in två mål mot Ålborg igår kväll. Djurgården vann för övrigt matchen med 3-1. Det är bra för svenks fotboll att vi har lag som Djurgården, de vågar spela ett osvenkst spel, som nästan bara de är ensamma om. De spelar bland annat med en 4-3-3 uppställning.

Mitt tips är att Djurgården tar hem Royal League i år... Sedan får ni säga vad ni vill, men jag tycker att Djurgården är Sveriges bästa lag. Men att Hysén inte lämmnade DIF för en bättre klubb blev jag förvånad ööver, men det tar nog inte så lång tid tills klubbarna runt om i Europa inser vilket framtidslöfte vi har i Hysén.

Ha det!
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Berga

Tänkte bara passa på att skryta med att jag har haft Jonevret som coach någon träning när jag gick i fotbollsklass och han coachade Sirius. Hans stora framgångar beror nog på att han lärde sig av mig hur hans spelare inte ska lira ;)

Postat av: Anonym

Djurgården har ju inte alls nån plan, det är därför dom ska spela i Södertälje.

2005-11-25 @ 14:47:27
Postat av: Fredrik

haha... vad rolig man kan vara.... Jag menade ju givetvis inte en plan som man spelar på, utan en som man spelar efter det vill säga följer. Jag citerar Sickan: "Jag har en plan, tajmad och klar in i minsta detalj". Det är en sådan plan jag snackar om...

Ha det!

2005-11-25 @ 14:58:41

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback