Stor Idol utvärdering och en klick FCZ!

Vi börjar med Idol! Det blev alltså Agnes och Sebastian, som gick vidare. Det var otroligt självklart enligt mig. Efter dagens framträdanden så hadde Sibel inte en chans mot Sebbe och Agnes. Hon var inte dålig! Men Sibel var heller inte tillräkligt bra. Grattis "Rockräven" Sebastian och Agnes. Nu får vi hoppas att Sibel inte bryter ihop, även om det är förståligt, hon ska fortsätta med musiken, för hon har en helt enorm potensial. Men nu ska vi fokusera på de som har chansen att bli Idol 2005:

Men först en liten utvärdering av Sibel:
Sibel var bra, men inte bäst. Hennes bästa låt var "How you remind me" med Nickelback, FFF. Hon var som sagt bra, hon var otroligt energirik, på scen. Men hon lyckades inte ge det där lilla extra. Totalt så får hon FFF, för kvällens insats!

Finalisterna

Agnes Carlsson:

Bästa låt: "Flashdance... What a feeling" - Irene Cara,  FFFF! Den var otroligt bra, en fantastisk version!
Kommentar: Hon kommer gå långt! Hon har ju allt, röst, rörelserna och utseendet! Otroligt duktig! Agnes har det som inte Sibel hadde, det lilla extra!
Star quality: FFFF - Hon har ju en helt fantastisk Star quality!
Scen närvaro: FFFFF - Verkligen bra, hon får kontakt med publiken och uttrycker sig verkligen när hon sjunger!
Karisma: FFFF - Hon måste våga prata mer, säg vad du tycker Agnes! Det krävs mer attityd, men hon är ju inte helt blek, men som sagt det kan bli bättre!
Totalt: Agnes får FFFF stycken starka F... Ett solidt framträdande under kvällen!

Sebastian Karlsson:

Bästa låt: "Start me up" - The Rolling Stones, FFFF! Båda Sebastians låtar höll hög klass, men den här var snäppet bättre! Otroligt bra framförd!
Kommentar: Sebastian äger scenen! Han äger stället, och det syns när han kliver ut för att underhålla! Han har röst, utseende och attityden!
Star quality: FFFF - Så stor och bra han är! Han har en enorm Star quality, både han och Agnes!
Scen närvaro: FFFFF - Han har en helt otrolig scen närvaro, även han får en skön kontakt med publiken.
Karisma: FFFFF - Han kan snacka! Han har ju den där fantastiska karisman, Sebastian är en naturbegåvning!
Totalt: Sebastian får FFFF, det kunde vart en femma! Fattades dock lite...

Idol-Juryn: De får totalt FFFF, de hadde klockrena kommentarer och jag gillade det som de sa. Idag var Idol juryn i toppklass!

Mitt tips: Sebastian tar hem det, han har "fjortisarna" på sin sida! Men, Agnes har även hon en stor chans... Det kommer att vara avgörande i finalen, de får inte missa en låt, för det är otroligt jämnt! Ett litet misstag kan kosta dem titeln, Idol 2005!

Mina favorit: 
Detta är svårt, att välja en av dessa två... Jag skulle helst vilja se båda som vinnare. Men min favorit är nog med en hårsmån, Sebastian. Hans musikstil  tilltalar mig mer. Eller är det Agnes som är min favorit... äh, jag vet inte. Båda är värdiga vinnare enligt mig!


Fotnot: F = Fredrikar


Det var Idol det, nu går vi inn på FCZ... det var ju matchen mot Djurgården idag. Det blev 7-2 till Djurgården, som ställde upp med sitt D-lag, men FCZ var bra, de gjorde ett gott motstånd. Kul att Rhen och Bodström var med och spelade. Glenn är otroligt rolig, nu hoppas vi alla på en sässong till!

//Fredrik

Ps. Feel free to comment! Ds.

Kommentarer
Postat av: Felix

Den var inte så dålig inte! Utvärderingen av Idol alltså. Det var mitt intag av "bönder" du skrev "haha" på min blogg va?

//Felix med "Felix Blogg"

2005-11-25 @ 23:36:04
Postat av: Fredrik

a, precis det där bönder grejen lät lite roligt... jag får kommentera här. Jag hittade inte din adress...

2005-11-25 @ 23:48:16
Postat av: Spanskmannen

Grym utvärdering av Idol måste jag säga! Fast jag kan inte säga att jag håller med dig. Sebastian och Sibel var bra, Agnes som vanligt för dålig för att ens vara nära ett betyg av mig. När hon kom in och sjöng trodde jag att jag hamnat i reprisen av "Sveriges värsta sångare".
Trevlig helg!

Postat av: Felix

adressen till min blogg är:

http://vanersborg.blogg.se

2005-11-26 @ 11:58:18
Postat av: Felix

Okej! Visste ärligt talat inte vad URL betydde förän nu, trodde det var till för att rekommendera någon hemsida, inte för att rekommendera bloggen.

Trevlig Lördag! //Felix

2005-11-26 @ 12:31:53
URL: http://vanersborg.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback