Abstinens på julen? Fan vad det går fort...

Fan vad snabbt det går... tiden bara rullar på. Den här dagen har vart en av de snabbaste i mitt liv. Förmodligen för att jag hadde lite kul... Det går ju som sagt snabbt när man har roligt, vilket är det sämsta med att ha roligt, att det går snabbt alltså... ni fattar nog.

Snart är det Halloween... (Vilket skämt) sen så kommer den efterlängtade Julen! Jag älskar julen, skulle vilja att det var jul året om, vänta jag tar tillbaka det där. Om det skulle vara jul året om så skulle man inte ha något att se fram emot, dessutom så skulle julen suga efter ett tag... Sedan så kommer år 2006, vad trevligt, ett nytt och trevligt år som man ska leva igenom. Sedan kommer påsken (godis är gott) efter påsken så fyller man ju år, vilket är trevligt eftersom man får penga.. presenter menar jag, haha. Sen så kommer vi till midsommar, vilken härlig tid, älskar midsommarafton. Då har man vandrat genom nästan alla av årets högtider, och är tillbaka där man började.

Man kan ju bara konstatera att alla dessa högtider gynnar affärer och företag, dyra grejor som man ska köpa bara för att det är en speciell högtid. Hur löjligt är det inte att ta in ett jävla träd? dessutom pynta skiten med små glimmrande saker och ljus, men det är ju det jag älskar, julen! Enligt min mening så har religon inte gjort mycket gott, mest ställt till krig, men julen måste vara det bästa religion har åstakommit, eller?

//Fredrik


Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback