Hur kan hösten påminna mig om en av mina värsta dagar i skidbacken?

Hmm... nu är hösten här på allvar! Fan vad skönt... jag vet att många hatar hösten, men varför kan jag inte förstå... Hösten är ju ett tecken på att snart kommer snö, den fantastiska snön! Älskar snö, eftersom att då är det dags att plocka fram sina slalomskidor! Japp, jag kör slalom, inte snowboard... Jag hatar snowboard!

Prövade en gång, men det gick väl så där... först så kunde jag inte ens stå på den, sen när jag kom upp så ramlade 128gånger + X antal gånger! När jag väl började åka så kunde jag inte stanna, så då rammlade jag lite till, detta resulterade i att jag slog i "my ass" X antal gånger, så jag hadde svårt att sitta i flera dagar, det var nog till och med veckor innan jag kunde njuta av det mest enkla tillvägagångsätt för att få lite avkoppling. Hur som helst.. så hadde jag gått upp och ned för "backjäveln" (Som jag kallade den då). Men nu var det dags för att åka lift sa min "skiinstructor"... eller inte tänkte jag som visste hur det skulle gå! Hur som helst så ramlade jag efter halva färden och sedan den dagen har jag valt bort metoden att surfa på snö! Om detta berodde på en dålig instruktör eller en så kallad "bad attitude" från min sida låter vi vara osagt!!

Nu får slalomskidorna räcka... jag menar vad skulle Sverige ha gjort ifall Ingmar Stenmarck eller Pernilla Viberg kör snowboard istället, inte tagit guld svara jag! Slalom all the way!

//Fredrik

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback