En värdig ålder vill jag uppnå...

Läste i Aftonbladet om en kvinna som blivigt 106 år. fatta vad mycket hon har sett och upplevt. Det är coolt tycker jag. Hon ska ha kredd för att hon överlevt så pass länge som hon gjort.
Jag vill bli 102 år. Inte mer. Jag hoppas att jag kommer vara vid mina sinnens fulla bruk när jag uppnår en så fin ålder. 102 år... Coolt.

"What is closer to the truth
That if I lived till I was 102
I just don't think I'll ever get over you"

- En strof ur Colin Hay´s "I dont think I'll ever get over you"...

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: J

OJHERREMINGUD vilken stilig herre som satt i publiken i reprisen för ett herrans liv idag till vänster om entren,wow Freddan,ge dina päron lite cred för fan.helt allvarligt.bra att du ska bli 102 år,då ökar våra chanser att råkas vid,och nu vet jag ju t.o.m hur du ser ut,användbart,ja mycket.
nu måste jag gå och vara lite social med mina kära köttbitar till vänner.
lev väldigt väl fredrik "the stud" Stengarn.

2006-04-22 @ 21:01:40
Postat av: Spanskmannen

Ojoj, 102 år det var inte dåligt. Såg en kille på tv förrut som planerade att bli typ 150 år. Han var 50 år nu, såg nog lite yngre ut men han verkade ha världens tråkigaste liv där han bara åt alger och annat som gjorde att kroppen var i perfekt balans. Själv tänker jag nöja mig med 73 år. Då har jag upplevt tillräckligt och har haft några år på mig att bränna pensionspengar ;). Tycker det verkar grymt tråkigt att vara gammal, alla år över 45 verkar vara stentrista.

Lycka till iallafall!

Postat av: Fredrik

Till J:
Tackar tackar... Själv är jag lite negativ till hur min frisyr såg ut... back then haha.. Jo, ibland får man ju vara liiite social, även om man kanske inte vill det haha... Jo 102 åpr.. Men då vill jag ju vara i mina sinnens fulla bruk och liksom inte vara någon jäkla invalidiserad stackare. Och ja, då ökar chanserna att vi möts.. haha

Till Spanskmannen:
haha såg det jag med. Lugn, jag kommer inte göra ALLT för at bli 102. Jag tycker bara det verkar vara en fin ålder att uppnå, liksom komma över 100-streket. Sen vill ju vara vid mina sinnens fulla bruk och inte bli någon tråkig person. Sen är ju inte hela livet förstördt bara för att jag kanske inte bli 1+2... ag kan ju lika gärna bli 80 och vara lika glad för det.. haha

Må FINT

2006-04-23 @ 12:59:52
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Lisa

Den låten... mmm...

2006-04-24 @ 10:10:49
URL: http://dorleen.blogg.se
Postat av: Anna Hertzman

Det bär respekt med sig!

2006-04-24 @ 10:13:28
URL: http://hertzmanann.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Till Lisa:
Jag fullkomligt ÄLSKAR den lååååten. Helt sjukt fin.. Verkligen.

Till Anna:
Ja, precis... well said!

Må OTROLIGT bra

2006-04-24 @ 10:14:43
URL: http://www.freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback