Årets TV-pris! Nomineringar.

Det är alltså  Rickard Sjöberg (TV4), Peter Jihde (SVT), Renée Nyberg (TV3), Pontus Gårdinger (Kanal 5), Gry Forssell (TV4) och Peter Settman (SVT), som ska leda årets upplaga av TV-priset Kristallen som i år sänds i TV4.

Här är de nominerade och min åsikt om vilket program som ska vinna:

Årets gameshow
Doobidoo, SVT
På spåret, SVT
Postkodmiljonären, TV4
Jeopardy!, TV4
Deal or no deal, TV4
Fredrik tycker: Deal or no deal, TV4
Kommentar: Det är ett nytt koncept som var lite spännande.
Kan dock utvecklas.

Årets underhållningsprogram
Högsta domstolen, SVT
Så ska det låta, SVT
Melodifestivalen, SVT
Let's dance, TV4
Idol 2005, TV4
Fredrik tycker: Idol, TV4
Kommentar: Utklassning!

Årets infotainmentprogram
45 Minuter, TV3
Svenska dialektmysterier, SVT
Carin 21:30, SVT
Stina om, SVT
Ett Herrans Liv, Kanal 5
Fredrik tycker: Ett Herrans Liv, Kanal 5
Kommentar: Klart det mest underhållande.
Otroligt kul program.

Årets reality
Expedition Robinson, TV3
Stjärnorna på slottet, SVT
FC Z, ZTV
Malmvägen, Kanal 5
Matchen, TV4
Fredrik tycker: Malmvägen, Kanal 5
Kommentar: Intressant och gripande projekt.
Som blev bra TV.

Årets dramaprogram
Lasermannen, SVT
Kronprinsessan, SVT
Medicinmannen, TV4
Möbelhandlarens dotter, SVT
God morgon alla barn, SVT
Fredrik tycker: Lasermannen, SVT
Kommentar: Spännande och intressant.

Årets humorprogram
Extra Extra, TV3
Rallarsving, ZTV
Stockholm Live, SVT
100 Höjdare!!!, Kanal 5
Hey Baberiba, TV4
Fredrik tycker: Stockholm Live, SVT
Kommentar: Alltid roligt och lite under bältet.

Årets barnprogram
Hjärnkontoret, SVT
Lilla sportspegeln, SVT
Jonson & Pipen, TV4
Lattjo Lajban, TV4
Doktor Mugg, TV4
Fredrik tycker: Doktor Mugg, TV4
Kommentar: Lite barnsligt kul. Klart det vinner!

Årets faktaprogram
Josefsson, SVT
Uppdrag granskning, SVT
Veteran-TV, UR
Cold case Sverige, TV4
Rosa Bandet - Bröstgalan, TV3
Fredrik tycker: Josefsson, SVT
Kommentar: Egentligen gillar jag inte Janne Josefsson.
Men detta var ett bra och intressant program.

Årets livsstilsprogram
Antikrundan, SVT
Du är vad du äter, TV3
Roomservice, Kanal 5
Grattis Världen, Kanal 5
Äntligen hemma, TV4
Fredrik tycker: Grattis Världen, Kanal 5
Kommentar: Att resa är inne. Det ÄR kul.
Speciellt då Fredrik och Filip gör det. Genialt.

Årets nyhetsprogram
Insider, TV3
Efterlyst, TV3
Agenda, SVT
Rapport, SVT
Nyheterna, TV4
Fredrik tycker: Rapport, SVT
Kommentar: Detta ÄR nyheter för mig.

Årets dokumentärprogram
Hans Rausing - den evige entreprenören, TV8
Jocke hette Sussis man, SVT
Det handlar om ett barn, TV4
Lasermannen - dokumentären, SVT
Generation Tsunami, SVT
Fredrik tycker: Lasermannen - dokumentären, SVT
Kommentar: Otroligt intressant.
Dokumentären var bra gjord och verkligen gripande.
En historia om en tragedi.

Årets sportprogram
Liga Europa, Kanal 5
Sportspegeln, SVT
Vinter-OS i Turin, SVT
Formel 1, TV3
Champions League, TV6
Fredrik tycker: Champions League, TV6
Kommentar: Fotboll då den är som bäst.
Dessutom var det bra studio och upplägg.

Vad tycker ni?

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: emma

aah, malmvägen måste vinna! min skola ligger där, so well :D

Postat av: Fredrik

Till Emma:
Ja, Malmvägen avr grymt intressant och bra program... :)

Må FINT

2006-08-16 @ 14:25:47
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Kimpa

du sa ju att CL var den bästa fotbollen....
Tackar, Tackar! ; )

Roma spelar ju i CL ...

2006-08-16 @ 17:11:46
URL: http://totti.blogg.se
Postat av: öja

Inga kommentarer på inläggen "Dagens Schulman" och "En Kajan-special, tack...". Innebär det följande månne:

"Men på de inläggen jag skriver och inte får en enda singel kommentar. På de inläggen. Där känner jag mig misslyckad. Och krisig."

Krya på dig.

2006-08-16 @ 18:03:59
Postat av: v

shan is Thaae man:P
ohh kommer du ihåg hans program p ztv. ohhyeej

2006-08-16 @ 19:39:54
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Anna K

Jag tittar nästan aldrig på tv, sambon sitter där för det mesta. Men jag såg lite av Malmvägen så det tycker jag kan få vinna pris.

2006-08-16 @ 21:07:49
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till Kimpa:
Japp, bästa fotbollen indeed... :)

Till Öja:
Ne, inte känner jag mig krisig över de inläggen. De är inga textbaserade inlägg där jag har skrivet en lång text. Det är bara en video och en låt. Inget att grubbla över...

Till V:
a, han är skön! :) Minn sporgramet indeed... :)

Till Anna k:
Ja, det var ett bra program... :)

Må FINT

2006-08-16 @ 23:15:20
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback