Fanny och Alexander

Just nu ser jag på filmen Fanny och Alexander. A Bergman-classic!
Den är - faktiskt - väldigt bra.
Hittils i alla fall.

Hoppas den håller i sig. Jag är i alla fall väldigt imponerad av Börje Ahlstedt. Som jag för övrigt associerar starkast till rollen som Mattis i Ronja Rövardotter.
Hmm. Nu fick jag ett sug efter efter att se den geniala scenen då Ronja fastnar med foten hos rumpnissarna. Ska jag vara helt ärlig var jag väldigt feg som liten. jag var rädd för dem. Rumpnissarna då. Även för Vildvittrorna... Min farbror brukade lura mig att de bodde Vildvittror vid deras sommarstuga. Så jag var livrädd varje gång vi var där haha. Man är så lättlurad som unge.

Nä. Mer film nu.

Signerat,
Fredrik

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback