Julklappar i all ära, men så många?

Klar med alla julklapparna nu. Gött mos.
Ska slås in bara, sen kan jag luta mig tillbaka och vila fram tills jul. Och se på då alla andra springer runt som yra höns i butikerna efter last minute-gifts.

Har funderat över hur mycket onödigt som köps. Egentligen. Alltså, hur många saker som köps bara för köpandets skull. Jag tycker att det egentligen borde räcka om man köpte max en julklapp till sina barn. Somliga köper ju hur många som helst! När jag var liten fick jag massor. Många av dem var ju egentligen helt onödiga men köptes förmodligen bara för att.
Fatta vad pengar man skulle spara på att köpa en rejäl grej istället för massor med små. Och jag tror alla skulle må bättre av att slippa leta julklappar hela dagarna fram tills jul.

Äh. Vad vet jag? Julklapparna har ju sin charm... När man sitter där som sexåring och tittar på ALLA paket under granen. Och trånar efter dem. Fram tills julaftonskvällen (I alla för mig var det kvällen som gällde för utdelning, dock ett paket på morgonen). Men för mig är julen lika magisk som den var när jag var liten. Jag är en av de som blir som ett barn på nytt varje jul. 18 år förvandlas till kanske 10 år. I sinnet då. Sen beter jag mig ju fortfarande som 18. Givetvis.

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: Theresia

Fick du bara ett paket på morgonen? Jag fick/får minst 3 ;) Skämt åsido, jag älskar julen nästan mer än jag gjorde än när jag var tio. Det är på något sätt roligare nu fast den riktiga julkänslan har inte infunnit sig än förmodligen pga bristen på snö.
Just ja, ny läsare i bloggen. Vi delar musiksmak(U2!):P

2006-12-12 @ 22:22:13
Postat av: ~M~

Håller helt klart med dig.
Jag köper/får hellre en present som kanske är lite dyrare men verkligen något som personen önskar...i stället för att få 10st små skitsaker som ändå bara hamnar i någon låda.

Postat av: Anna

Jag kan inte heller annat än instämma. Själva grejen med julklappar är inte så kul egentligen. Det är ju mycket roligare att spontant ge/få en present. Fast julafton är sjukt mysigt. Absolut den bäta högtiden på året. Låter för övrigt skönt att vara klar med alla julklappar. Jag har fortfarande alldeles för många kvar.

2006-12-13 @ 14:38:47
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: Lisa

Ooh, jag älskar att handla julklappar! Håller dock med..till viss del. Det är ju trots allt tanken som räknas! :)

2006-12-13 @ 17:04:27
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Theresia:
Haha, ja bara ett på mrgonen :) vi har som tradition att dela ut på kvällen :) Kul med nya läsare, hoppas du ska gilla bloggen. Ja, jag ahr ju en av världens bästa musiksmaker ;)

Till^~M~:
Preciiiis... :)

Till Mm... hoppas du hinner klart med handeln då ;)

Till Lisa:
Alltså, klart man ska ge julklappar, men det verkar köpas så mycket onödigt skit och det finns abrn som inte ens får julklappar :/

Ha det bra

2006-12-14 @ 16:38:54
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback