Moneybrother lyckas i sin svenska tappning!

Moneybrothers (Anders Wendin) nya skiva är helt underbar! Han gör sig bra på svenska, den där Pengabrorsan... Och skivan med samma namn, "Pengabrorsan", bjuder på flera olika klassiker, fast de framförs i svenska versioner istället för orginalversionerna.
Jag sitter här och lyssnar på låtarna och dras till att sjunga med på engelska i vissa stycken, fast gör det ändå inte enbart för att höra vad han har satt in för svenska fraser...
Det är vardagsrock i allra högsta grad.

Låtar som "Downtown Train (Tåget som går in till stan)" och "Dom vet ingeting om oss" är redan två klara favoriter.

Gillar ni Moneybrothers tidigare skivor på engelska så kommer ni gilla även den här skivan på svenska. Precis samma klass.
Precis samma Moneybrother.
Dock i en ny tappning. En svensk tappning.

Lysnade coverskiva, fullkomligt lysande!

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: Yvette

Jag har tjuvlyssnat på skivan (vill ha!)och den är underbar, Moneybrother gör sin grej och han är fett skön på det också. Är så ofta jag får höra skit om honom...tack för din åsikt!
Peace

Postat av: Fredrik

Till Yvette:
I know! :) Love it som fan. Ingen orsak, I'm just telling the truth :)

Må BRA

2006-12-10 @ 10:14:47
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: micke

Fick tag i skivan igår Tåget ner till stan är nog årets låt, jag har hört en gammal version med Rod Stewart som jag redan är förälskad i sen innan, sen kommer han och gör en underbar tolkning av låten, härligt vemod :) JAG ÄLSKAR VEMOD..

-m

2006-12-14 @ 16:51:52
URL: http://mickegfx.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till Micke:
Bra gjort! Klart värd besväret att skaffa :) Den låten ÄR min favorit. Och helt underbart tolkad som du säger och jag har avrt precis lika förälskad i Rod Stewarts version :)

Ha det bra

2006-12-14 @ 16:53:44
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback