We kissed on a corner, then danced through the night...

Snart är det jul, precis som alltid. Det börjar dra ihop sig nu och folk springer som idioter i butiker på jakt efter julklappar, julmat och annat jul relaterat.
Och inte minst börjar julmusiken dyka upp.
Nu skulle jag givetvis kunna lägga upp en lista på alla nödvändiga jullåtar som finns. Och de är några stycken.
Men.
Egentligen behöver jag bara säga en.
"Fairytale of New York" med The Pogues.
Den ultimata jullåten. Den har allt. Och den är framförallt, trots ens första intryck som består av att de svär i den, otroligt vacker.
Jag blir extra glad av just den här versen:

"You were handsome
You were pretty
Queen of New York City
When the band finished playing
They howled out for more
Sinatra was swinging,
All the drunks they were singing
We kissed on a corner
Then danced through the night"


Den består av en sorgelös lycka mitt i New York.
Så skaffa er den här låten och njut!

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: malin

"I could have been someone

...Well, so could anyone!"

sant, eller hur?

2006-12-10 @ 03:35:10
Postat av: Fredrik

Till Malin:
Åh! Älskaaaar den! Och ja, sant! :)

Må absolut BÄST


Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback