En liten gott och blandat mix av musik - Detta lyssnar jag på...

Musik. En vädligt viktig del i ens liv. Den gör en lugn, glad, ledsen och ibland arg. Även om det sist nämnda inte är något som jag upplevt.
Hur som helst. Musik är bra.
Det finns massor med musik.
Men.
Här kommer några låtar som jag starkt rekommenderar. Dessa har alla en plats i min totalt egenmixade (?) playlist. Alltså en gott och blandat mix av musik. Det är bara att ni tar för er. It´s on the house som jag - förmodligen inte - brukar säga.

Fredrik´s Playlist:

"Human Afterall"
med Morrissey
"Joanna" med Moneybrother
"They are Building Walls Around Us" med Moneybrother
"En solig väg till dig" med Håkan Hellström
"Beautiful World" med Colin Hay
"Mr. Jones" med Counting Crows
"Time of your life (Good Riddance)" med Green Day
"Hurricane" med Bob Dylan
"
Stuck in Middle with You" med Bob Dylan
"Streets of Philadelphia" med Bruce Springsteen
"Fields of Gold" med Sting
"Bitter Sweet Symphony" med The Verve
"American Girl" med Tom Petty
"All You Need Is Love" med The Beatles
"Mad World" med Gary Jules
"I´m a Train" med Albert Hammond
"Cought by the River" med The Doves
"Imagine" med John Lennon

Den läsare som bestitter "hawkeyes" kan snabbt skåda att det inte finns en enda kvinna med på listan. Förlåt. Jag vet att det ska vara ett jämnställt samhälle.
Men.

Jag tycker inte att det finns någon kvinna som är bra just nu. Kanske kommer det en sen. Nu är det dessa låtar som jag "diggar" (Jäklar vad töntigt det där lät).
Samme läsare kan även skåda att det bara finns två artister som har två av sina låtar på listan.
Jag kan klargöra att detta betyde inte att jag nödvändigtvis gillar dessa bättre.
Men.
De har helt klart gjort bra låtar. Eftersom att de finns på listan.
Kommentera in era åsikter nu, vare sig du är en "hawkeye"-läsare eller regular-läsare....

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Danne

Svar från mitt skivhandlingsinläg:
Haha!
Nej, det känns bara som att Wikingsson fixar det. Det tog tydligen tre timmar för honom att komma upp till toppen!

Jag hittade skivan i en så kallad "Tradebutik", där det finns begagnat och nytt. Som tur var så var den i ett nytt exemplar. Annars finns den garanterat att beställa på Cdon eller Ginza.


By the way så gjorde jag en intervju med Wikingsson som kommer i vårt nästa nummer av tidningen Parkaden.
Ska försöka länka upp en sida där alla kan läsa den.

Ha det!

Postat av: Anna

Tjejer gör ingen bra musik!! Jag lyssnar bara på manliga artister. Kent, Olle Ljungström, The slaves, Timo Räisänen är bara ett axplock. Allt behöver inte vara jämnställt, bara jag slipper dammsuga ;)

//Anna

2006-02-23 @ 16:32:12
URL: http://majsanna.blogg.se
Postat av: skyblue.

var har du gjort av neil young?

2006-02-23 @ 17:01:29
URL: http://skyblue.blogg.se
Postat av: Emma

"Mad World" är verkligen en av dom bästa låtarna som gjorts. En av dom få tjejerna som är bra är Nina Persson. Annars är killarna oftast bättre, kanske för att dom har "softare" röster?

2006-02-23 @ 21:16:05
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se
Postat av: anders

jag tycker på den här listan var aptrista...herregud vem kan allvarligt säga att Moneybrother är bra!!? och Håkan hellström, falsksångarnas konung...men sådär går det när folk ska vara "inne" och vara lite svåra och gilla "singer/songwriters...och john lennon är inte han död?

2006-02-24 @ 15:46:32
Postat av: Fredrik

Till Anders:
Moneybrother ahr sina ljusa stunder, så som de låtarna jag ahr valt. Detsamma gäller Håkan, jag håller med om att han är konung över alla falsksångare. men den låten blir bra på något udda sätt. Jag försöker verkligen inte vara "inne". Titta för fan. Bruce Springsteen, Bob Dylan? De är tyvärr inte inne nu. Ändå lyssnar jag på dem. Jag har två artister (Money... och Håkan) som är lite "speciella", men de har gjort några bra låtar, som jag har valt att ta med här. Då är jag tydligen en sådan som försöker vara "inne" (Det ahr jag inget behov av!), och försöker vara lite svår.... Nej, jag försöker inte avra "inne" och inte heller svår. Samt vad spelar det för roll om John Lennon är död?... För mig spelar det ingen roll, musik lever kvar. Klart du får ha åsikter, men den här gången så hade du fel....

ha det bra

2006-02-24 @ 16:04:51
URL: http://www.freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback