Fy fan vilken dum fråga!!! Riktigt dum!!!

"Ska Sverige lägga sig mot Slovakien?", lyder den korrkade och totalt onödiga frågan.
Jag blir irriterad.
Nej! Svaret är NEJ! Hur svårt kan det vara. Varför ens ställa en sådan fråga?!
SVT och hela jävla media-drevet ställer den frågan. Sluta ställan den! Sverige ska inte lägga sig. Det spelar ingen roll om Sverige får en "lästtare" motståndare i kvartsfinalen om de lägger sig mot Slovakien. Ingen som helst roll! In the end måste Sverige ändå slå de svåra lagen. Hur svårt kan det vara att förstå det?!
Det spelar ingen roll om det sker i kvartsfinalen eller i finalen. Ska Sverige vara värda ett OS-guld, ska de se till att de kan slå samtliga lag i OS:
Dummheter är vad det är.
Sverige ska ska gå ut med inställningen att slå Slovakien. Inget annat. I så fall blir jag besviken. Visst är det taktiskt smart och genererar en större medaljchansen om man får möta ett "enklare" lag i kvartsfinalen. Men är man värd medaljen då? Kanske. Men inte helt. Eftersom att man vet att man kanske inte skulle ha tagit sig hit om man hade spelat sportsligt. Det är ändå det som OS och sporter i allmänhet handlar om. Sportslighet.
Tre Kronor ska fan visa vad de går för. Ut och slå Slovakien. Slå alla lag. Slå fan och hans moster! Ni kan det. Ni behöver inte lägga er i en match för att få en "enklare" väg till finalen.
Sluta upp med dummhetrerna och spela hockey!
Spela för Sverige. Spela för guld! Inte bara en medalj. Spela för GULD! Då ska ni fan spela seriöst mot alla lag!

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: v

Yeh dum fråga.. Desvärre tror jag inte de kommer slå Slovakien även om de går ut med inställningen att slå dem.. Sorry!

Postat av: Bella

du som har koll på OS, hur många medaljer har Sverige tagit hittills?

2006-02-21 @ 20:25:23
Postat av: skyblue.

jag stör mig lite på att svenska idrottare i landslagsklass ALLTID ALLTID ALLTID ska vara så snälla.
okej, det kanske inte är svensk mentalitet, så vadå? är det sverige mot typ.. resten?

för att nå guld ska man såklart ta den lättaste vägen.


jag tror dock inte att sverige kommer lägga sig ikväll, men de kommer ändå att förlora.

2006-02-21 @ 20:30:29
URL: http://skyblue.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Bella:
Oj, det ahr jag tyvärr ingen koll på. Jag återkommer när jag får reda på det...

ha det bra

2006-02-21 @ 23:27:41
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Bella:
Vi ahr just NU 9 st medaljer. Tre guld, två silver och fyra brons.

ha det bra

2006-02-22 @ 14:53:06
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Bella

tack för hjälpen!!

ha de bra du me

2006-02-22 @ 19:54:07

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback