Gilmore Girls, en tjejserie?

Igår kväll var det sässongspremiär för Gilmore Girls på Kanal 5. Jag tittade. Men. Är detta en serie för bara tjejer eller? Varje gång jag yttrar mig om att jag ser på Gilmore Girls - vare sig jag yttrar mig till en kille eller tjej - så säger de lite förvånade: "Jaha, ser du på den tjejserien?"... Jag tycker den är bra. Men then again. Varför skulle en tjejserie avra dålig?... I alla fall. Är det så att Gilmore Girls riktar sig till tjejer? Det vill inte jag tro en sekund på. Jag tycker det är en dramaserie med sjukt bra humor. Även underhållande på alla sätt och vis. Så avrför får jag som kille den spontana förvåningen när man säger att man såg på Gilmore Girls... Det vet jag inte. Men det verkar som om både tjejer och killar har gjort det till en serie för tjejer. Lite synd. jag antar att många inte vill se på den abra för det. Men den är bra, den är för båda könen. Jag tänker i alla fall se den. vare sig den är en tjejserie eller inte! Men den heter ju Gimore GIRLS. Så teknikst sätt så är det ju en "tjejserie", alltså en serie om tjejer. Äh.. Nä nu orkar jag inte bry mig. Gilmore Girls är bra. Så är det bara! Jag tittar. Danne tittar. Jag är nöjd. Förmodligen även Danne. Så missa inte Gilmore Girls, tisdagar klockan 20:00 på Kanal 5!

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: eremo

den heter ju Gilmore Girls för att det handlar om Rory & Lorelei som heter Gilmore i efternamn. =)
Vet fler killar som kollar på den.
Förresten har jag varit i deras hus. Alltså i kulisshuset. Det var tufft det.

Postat av: Anna

Ljungströms låtar finns att ladda hem på nätet. Jag tycker de är skitbra, men det är ju min åsikt!

//Anna

2006-02-01 @ 17:53:09
URL: http://majsanna.blogg.se
Postat av: J

det finns ju inget manligare än de killar som vågar gå emot majoriteten och göra whatever they feel for,respekt freddan!
men gilmore girls?..ja vet inte riktigt..men smaken är som baken!

första gången jag sagt den meningen utan att avsluta den med "delad",fin fint:)

2006-02-01 @ 18:26:28
Postat av: Fredrik

Till J:
tackar... tja, som sagt smaken är som baken. Jag tycker GG är bra. Så kan det vara.

Jag motar respekten och bugar ödmjukt inför den. Tack.

Ha det nice

2006-02-01 @ 18:32:32
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: v

vad handlar serien om?
se vad du vill veetja;p

2006-02-01 @ 18:37:21
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Callgirl

Jag tror den fått stämpeln tjejserie just för att huvudkaraktärerna är tjejer, likadant med Veronica Mars. Men faktum är att det är en av det är en av de smartaste serierna på tv. Likadant med Veronica M!

2006-05-05 @ 13:04:32
Postat av: Fredrik

Till V:
Den handalr om en mor och en dotter.. så får man följa deras liv.. kul serie.. Jo, jag lovar att titta på vad jag vill..

Till Callgirl:
Ja.. det är nog därför, men den är ju sjukt bra!

Må FINT

2006-05-05 @ 13:17:18
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback