Kicki Danielsson ser ju ut som en stor teddybjörn... i ett tält.

Ikväll så var det alltså Melodifestivalen. Från Karlstad (En stad jag gillar väldigt mycket...). Självfallet så kom Färjestad på tal, konstigt vore ju annat. Men kvällen bjöd på ett sunkigt startfält, dock bättre än förra veckans ännu sunkigare startfält. Men compared to last year... oj, oj, oj... då har vi ingen chans. Förra året var tusen gånger bättre än vad som visats i år... Frågan är om vi hittar en artist vi kan skicka ner till Athen? 

Kvällens stora Schlagerdrottning var Kicki Danielsson, en teddybjörn iklädd... ett tält. Ett tält i alla dess färger... Väldigt färgrandt. Det var hon och Magnus "Hårtransplantationer" Carlsson som gick vidare... Jag gissade på Magnus... och på, ja Östen med vad fan det nu är. Ta det inte för allvarligt att jag placerade han högt. Det var en kul grej. De kunde ju behöva lite stöd. Dom och deras förfrågan efter kakor... till kaffet.

De som tog sig till andra chansen var Nicklas Whalgren och Velvet. Som jag, om mitt minne inte sviker mig tippade att gå dit. Även om jag bara trodde att någon av dem skulle gå dit. Men låt oss säga att jag hade ett fel i mitt tidigare tips. Det var Östen med allt och alla som avr felet... Melodifestivalen var ljummen i kväll. Väntar på att den ska hetta till och vi ska få se på lite bra bidrag.

Några tankar om kvällens Melodifestival:

Magnus Carlsson skulle nog - vad jag förmodar enligt han själv - behöva köra en ny transplantation. Ser lite tunnt ut där uppe. Inte för att det gör mig något, men han måste ju upprätthålla sin image. Eller kanske inte... Hur som helst, dit jag vill komma är att jag vill påpeka att Magnus Carlsson transplanterar hår.
---
Lena PH var still virrig. Men bättre än förra gången. Även om jag stör mig något så ofantligt på hennes dialekt
---
Östen med allt och alla som jag kallar dem var lite coola De har redan en skara fans - beståeende av småungar.
---
Kicki var väldigt stilig.. i sitt tält. Tror ni hon hade en fickplunta i det?
---
Att Nicklas Whalgren drog till med ett av sina berömda ansträngda leenden då han var lite trängd kom inte som en överasskning. Att Nicklas har en rätt så svag sångröst är synd, låten skulle kunna bli bra med en annan artist som framför den.
---
The Elephantz. Jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera deras bidrag... Vi lämmnar det där.
---
"La chica de la copa" med Pablo Copeda var årets kryddigaste, med extra allt. Fast inte på något bra sätt...
---
Sonya. Tja, kanske skulle låten ha vart lite mindre entonig... eller?
---
Mikrofonstativet var roligare denna veckan. Förra veckan så ville jag som Foppa en gång uttryckt det: "Ge han en riktig smäll". Men denna gången var det kul.
---
Körberg! Vad fan gjorde han ens där? Vi lämmnar det vid den frågan.
---
Vad är det för jävla spektakel de har som pausunderhållning?! Sluta med sådant där. Jag klarar mig. Jävla magnet och TV-apparater och rörelser. Nej tack!
---
Väldigt fin scen...
---
Är det bara jag, eller låter Pekka Heino väldigt besvärad, nästan skitnödig?
---

Det var allt jag hade för denna gången. Med hopp om ett bättre startfält nästa vecka så säger jag adios.

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: v

HAHAH, dett var bättre förra veckan.. Well jag för damp på denna FAlsk-festival... Vi lämnar det där va;p

Postat av: Nathalie "singstar"

Din rubrik äger! *asg* jag håller med dig helt och hållet :D

Fast de var väl de enda jag håller med om 8-)

2006-02-25 @ 23:25:36
URL: http://singstar.blogg.se
Postat av: eremo

lenas dialekt är underbar

2006-02-26 @ 21:43:36
URL: http://eremo.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback