En promenad i vinterns kyla och mörker!

Klockan var 16:30, då gick jag ut för att gå. Jag var tvungen att promenera lite, för att röra på mig och få lite frisk - men ack så kall - luft. Det var jag, min mp:3 och vägen. mp:3:n spelade ett urval av Bruce Springsteens alla hits. Jag gick i en timma, det var otroligt skönt. Man kan verkligen tänka och varva ner. Men du helvete vad kallt det var. Jag var personligen glad för att jag tog på mig långkalsonger. Så jag var varm. Min halsduk värmde även den. Halsdukar är bäst! Jag brukar inte ha mössa på mig. Det är obekvämt. Idag gjorde jag givetvis ett undantag. Det var skönt. Det var varmt.

När jag kom hem så tittade jag klart på reprisen av Roomservice. Otroligt bra program. Jag gillar Jhonny och Mathias. De är bra på det som de gör. Hela programmet är bra! Nu har klockan letat sig fram till 18:00. Jag var trött. Jag var fortfarande lite kall. Jag tog så klart en dusch! Den varade i ca: 30 minuter. Jag var varm och jag var belåten. Sen läste jag tidningen (Aftonbladet). Gjorde mig även en kopp té. Sen när jag var klar så gick jag till datorn, dels för att skriva detta, dels för att kolla mejlen. Satte även på TV:n. Henke spelar. På TV4+. Så här sitter jag nu. Helt utvilad och allmänt skön i kroppen. Henke är bra. Ronaldinho är bättre. Jag tog även några bilder när jag gick. Det är några dåliga bilder. Tagna med en dålig mobil. Med dåliga förutsättningar. Av en dålig fotograf. Så ta det för vad det är, snälla. Här är de:
 
"NOTE: Skit, nu har jag hållt på i 20 minuter här. Äntligen lyckas jag få över mina kort från mobilen till datorn."



Bild 1: En taskig bild på isbanan här! Isbanan är alltså det som syns bakom den främmre snödrivan.
Bild 2: Det är en bild på fotbollsplanen. Fotbollsplanen är alltså den snötäckta ytan bakom stängslet.
Bild 3: En bild tagen på tja, det ska finnas en bänk där någonstans...
Bild 4: Som ni ser så är det en bild på kvistar som sticker upp ur snön...
Bild 5: En bild på en väg, där man ser min skugga. Vägen leder till isbanan!

Tja, det var min eftermiddag/tidig kväll. En söndag i januari. Väldigt trevligt.

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: v

oj 1 timme, de är lång tid de.. iaf i ett par MINUS! =S

Postat av: Viktor

Hej Fredrik!
Jag skriver, precis som min beskrivning säger, om ingenting. Om saker som berör mig, om saker jag gör, om saker som jag tycker. Försöker hålla det lättsamt, vill inte att det ska bli så tungläst.
Själv då? :)

2006-01-22 @ 20:06:49
URL: http://bedlam.webblogg.se
Postat av: sarah

ohh, roade mig på samma sätt idag! Trevligt med snö! ..och bilderna blev väl inte alls så tokiga!?! :)

2006-01-22 @ 20:44:39
Postat av: Joanna

Den sista var bra , (: ska vi ut & promenera tsm och så ska jag lära dig hur man ska använda kameran ? (: haha.

2006-01-22 @ 20:45:24
URL: http://soho.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Sarah:
Jag gilalr att roa människor... Okej, bilderna är okej. Snö är alltid trevligt, när den är kall och när den är puder!

ha det

2006-01-22 @ 20:50:05
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Lina

Gah, neej. Snö är näver trevligt. Utom på julen. Nu är det sommar vi vill ha :D

2006-01-23 @ 16:32:23
URL: http://andesh.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback