Filip och Fredrik räddade Rockbjörnen!

Igår var det den väldigt kända musikgalan, Rockbjörnen. Det är Aftonbladet som står för den, så alla läsare kunde då surfa in på Aftonbladet.se och se på den... trodde vi. Aftonbladet hadde gått ut med detta, stort och mycket, det var tydligen en stor grej, att sända galan på nätet med en timmes fördröjning. Men alla vi som satt där och tittade, vi blev sjukt irriterade och besvikna, det blev en kväll utan gala och en massa arga läsare (tittare i det här fallet). Jag satt där från klockan 20:00 till klckan 22:30 någon gång, fan, en kväll bortkastad. Tack bladet, tack! Vad som är sjukt mycket mer irriterande, det är att de lägger ut vinnarna på hemsidan, innan vi ens har fått sett galan, vilket ni vid det här laget kanske har fattat att vi aldrig fick.

Sjukt irriterad på bladet, så gick jag och la mig... Någon gång mellan att jag vaknade imorse och att jag satte mig framför datorn förut idag klockan 16:30 så har Aftonbladet lagt ut klipp från galan på Internet. Så hela eftermiddagen har jag spenderat åt att kolla på galan... jag har bara en sak att säga, fy fan vilken kass gala.

Men självfallet så fanns det ljuspunkter, det var varje gång som Fredrik och Filip tog ton, utan dem så hadde den här galan förmdligen ruttnat bort. Dessa två herrar är så sjukt bra och underhållande, när de kommer in och gör en egen hatlåt mot poker, till tonerna från OC-låten "California" så blev man sjukt road, för den var sjukt bra! Att dessa herrar fortsatte roa under galan var ju ingen överaskning, för när de drar en sjukt skön version av Håkan hellströms bästa låt "Hurricane Gillbert" så blir man ju helt lyrisk, deeras version riktade sig till Jocke Berg, ni vet han, Kent-killen... Bra låt! Sedan fick Filip "stagedive:a", Fredrik fick leva ut sin dröm som rockstjärna och tillsammans så fick de hela galan att rocka! Att de fick Virren och klä ut sig till Dylan och kasta ut stora bilder med en massa Virtanen motiv på, i form av alla hans bildbylines som han haft i Aftonbladet, samtidigt som Fredrik W spelade och sjöng James Blunts "You´re Beautifull", var otroligt bra! Nä, galan i sig var kass, men tack vare Fredrik och Filip så blev den okej... Dessutom så avr Fredrik och Filip inte sena med att dra sköna skämta och störtsköna kommenatrer, som för övrigt ingen av alla fjortisar fattade, men likväl skrattade de!. Så som ni kanske förstår så var grabbarna igår helt jävla outstanding!

Jag orkar inte ens ta upp alla vinnarna... tycker inte att någon var rätt, faktiskt... Det märktes att det var fjortisarnas Rockbjörn, en orsak kan ju vara att Aftonbladet har marknadsfört sin omröstningskampanj på Lunarstorm! Bara en sådan sak som att Darin blev årets artist, hallå? Darin?! Inte Hellström? Darin! Skulle någon ha haft det så borde det vart Hellström, han dominerade hela 2005, mer än Darin, lite synd att Rockbjörnen blev Popbjörnen i år, för det var inte mycket rock som prioriterades... det enda var när Moneybrother uppträdde på själva galan i en otroligt bra Springsteen-anda.

Nä nästa år så får inte fjortisarna rösta! Aftonbladet får inte strula med tekniken och Fredrik och Filip ska vara värdar igen! Detta avr Rockbjörnen enligt mig, ha det bra!

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: eremo

Hellström suuuuuger!
Tur att inte han vann!

Postat av: sarah

du har så rätt, så rätt!
Men ja, det finns nog inget fredrik å filip inte kan rädda!
Tack för en trevlig blogg!! =)

2006-01-17 @ 12:21:37
Postat av: v

Jag röstar för det där förslaget.. Inga fjortisar får rösta..
Haha de har ju blivit lite av en fjortisgala!

2006-01-17 @ 14:47:03
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: alexandra

ni som tycker att hellström suger, har nog aldrig riktigt lyssnat på låtarna och texterna,.:GAAHH, ni fattar inte vad som är bra-.

2006-01-17 @ 14:52:24
URL: http://aalexandra.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Sarah:
Tackar ödmjukast... och avrsgiod, det är med nöje som jag skriver den här bloggen... Jo, Fredrik och Filip äger, så är det bara... faktiskt. Lite synd att det är så många "fans" som faktiskt bara gillar dem dels för att andra gör det och för att de har tagit "droger" i TV... men sånt är livet...

ha det bra

2006-01-17 @ 14:59:23
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Sarah

Oh, Trevligt att du svarade på min kommentar!
Håller med om att det finns många förvirrade fjortisar som tror sig förstå fredrik och filip, på helt fel grunder. Vilket i sig är ett underhållningsvärde. De osäkra skratten, på fel ställen.. kan va rätt kul. om man är sån.. (*är sån*)
Fast kanske är det jackass publiken som irrat sig bort från mtv? *fundera* Och ja, nu när man inte kan köpa cigg i litet paket, så kanske grupptrycket leder till andra "missbruk"? (allt kan missbrukas!) =)
Och ja, Robert Gustavsson, en mycket, mycket fin människa! Av med hatten!

2006-01-17 @ 17:45:53
Postat av: Fredrik

Till Sarah:
Självfallet så svarar jag på dina kommenatrer... Synd att du inte ahr en egen blogg så man akn prata mer.. du verkar som en väldigt smart tjej... Mmmm, du ahr nog rätt, fjortisarna skrattar verkligen på fel ställen hahah vilket som sagt har ett underhållningsvärde, men det blir mest jobbigt i längden. Precis, hatten av för Robert! Mmm prcis, det där med ciggen, ones gain is another lose... för det är ju bra att de inte röker sönder sig själva innan deras kroppar klarar av det (hmm.... som om en kropp någonsin har klarat av rökning..).. men nu så får vi dras med dem... tja... det är bara att acceptera.

ha det

2006-01-17 @ 18:40:41
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: eremo

det går ju inte att lyssna på HH för han sjunger ju så falskt!

2006-01-17 @ 18:44:34
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: alexandra

eremo: du sjunger säkert inte bättre;)

2006-01-17 @ 20:57:45
URL: http://aalexandra.blogg.se
Postat av: Isabell

Jag irriterade mig något fruktansvärt på Darin-fjortisarna som uppenbarligen inte fattade deras skitroliga skämt. De förstörde hela galan ju. För övrigt delar jag alla dina åsikter och Håkan skulle ha vunnit för han är bäst :) Hurricane Gilbert är självklart bästa låten!

2006-01-19 @ 17:29:37
URL: http://intensity.blogg.se
Postat av: Poo

Gillar inte Fredrik och Filip så mycket men att sjunga en hatlåt om poker är alltid ett plus. Ledde inte dom en Rockbjörngala till också? Det finns en del killarna gör som jag gillar men det finns väldigt mycket dom gör som jag inte gillar också. Dom blir ofta för mycket för mig.



Sen att Darin vinner mot Hellström och co tycker jag är skitbra. Inte för att jag gillar Darin speciellt mycket eller för att jag ogillar Hellström. Men, det är alltid skönt att knäppa folk på näsan som tror sig ha en överlägsen musiksmak. Där kommer Darin in och blir min hjälte. Än bättre var när Ola vann årets låt i senaste Rockbjörnen och när E.M.D. samma år vann årets låt på Grammisgalan. Men det bästa var ju förstås i Idol 2007 när Marie Picasso vann alltihop istället för "dom äkta" artisterna Amanda Jenssen och Daniel Karlsson. Jag har ingenting emot dom men det känns som att viss musik inte har samma status helt enkelt och det ställer jag mig som stark motståndare till. Dansband, eurodance och schlager är också musik som ska ha lika mycket rätt till olika priser.

2009-04-26 @ 01:06:53
Postat av: Grayhound

Poo har en poäng, även om jag inte tycker att Darin direkt är nån hjälte. Men, jag gillar inte att folk pratar skit om andras favoritartister bara för att man själv inte gillar deras musik.

2009-04-28 @ 19:00:10

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback