Utmaning? jaha....

Den otroligt begåvade Danne har alltså utmanat mig... så jag får väl göra ett försök... Så här skrev han till mig:

"Här kommer en utmaning till dig: (läs på min blogg om det verkar oklart)

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade. "

Här kommer mina fem egenheter / ovanor:

Klappar händer när jag är nervös
När jag blir nervös eller allmänt rädd så klppar jag med mina händer. Helt sjukt. vet ej varför. De flesta klappar sina händer när de blir exalterade och glada över något. Jag gör det när jag är nervös. Som innan jag skulle åka "Kanonen" på Lisseberg. Då klappade jag i mina händer hela vägen fram till "Kanonen". Alltså, inge högt, jag klappar med en låg ton. Så jag SUPER-klappar ju inte. Men still, jag klappar.

Dubbel kollar om jag låste - nästan alltid!

Det spelar ingen roll om jag vet att jag låste. Jag låser dörren, går typ 10-20 meter. Där vänder jag om, för att titta en extra gång. Lite jobbigt. Lite tvångsbeteende. men jag vill ju inte att alla ens grejer ska vara stulna när man kommer hem, bara för att man inte låste dörren!

Slänger in engelska när jag pratar...
Det gör jag väldigt ofta. Jag pratar helt normalt på svenska så kan jag säga ett prd på engelka istället för svenska till personen i fråga. Det gör jag ofta, även när jag skriver. Jag tycker nog att det blir lite mer freaking cool då...

Har en förkärlek till USA - men aldrig vart där...
Läser allt och följer med intresse allt som händer i det "fria" landet i väst. Jag älskar USA, men never been there... Danne hadde samma haha

Svär lite mycket - speciellt vid fel tillfälle...
Nu talar jag om vanliga svordommar som "fan" och "jävlar" ingen grivt. Men jag brukar svära när jag inte borde göra det. Ofat om det är en kristen person i rummet. Då alla andra (tror jag) sitter och håller sig för att svära. Men jag tänker givetvis också på att man kanske inte ska svära, men jag gör det ändå. jag svär nästan mer när jag pratar om det är en kristen person där. Det är inte med flit. Det bara blir så...

Nu skickar jag vidare den här utmaningen till: Eremo, Vanda, Spanskmannen och Anna

//Fredrik



Kommentarer
Postat av: Joanna

Haha du klappar händer när du är nervös , låter liite dampigt (:

Postat av: Anna

Nu gav du mig något att tänka på. Min lista kommer i morgon eftermiddag. Då är jag ensam hemma och kan sitta vid datorn hur länge jag vill...

Ha en bra helg
//Anna

2006-01-28 @ 17:19:45
URL: http://majsanna.blogg.se
Postat av: alexandra

hehe, jag dubbelkollar också om jag låst. alltid!

2006-01-29 @ 11:32:34
URL: http://aalexandra.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback