Göteborg, Liseberg, olycka på E20, Marstrand och lite mjukglass.

Kom hem igår kväll.
Orkade inte blogga. Hade filmkväll istället. Förlåt. Haha.
Men.
Här kommer en fairly diicent redogörelse för vad som hände under min vackert roliga - men korta - vistelse i Gbg.
I tisdags åkte vi från Örebro med destination Gbg längs E20. Där mina plattor från mitt "album" Örebro - Gbg: Tur och Retur gick hem rätt okej. Ändå. Men som jag sagt tidigare, det är svinigt svårt att göra plattor som alla gillar. Men alla hittade i alla fall en godbit eller fem på de plattorna jag gjort.
Väl framme checkade vi in på hotellet och sedan bar det av till stan. Där vi vandrade runt i affärer och lääängs Avenyn. Celebspottingen var tunn, såg dock Ingvar Oldsberg. Fin liten man. den där Ingvar. Där han gick med en kasse som jag inte riktigt såg vad det stod på.... Sen åkte vi och åt på resturang, minns ej namnet...

Sen somnade vi in relativt sent där på tisdagen och vaknade tidigt på onsdagen för att bege oss till Liseberg direkt när det öppnade. Vi var bland de första som kom dit och bland de sista som gick hem. Kul. Älskar attraktioner alltså. Hela onsdagen gick alltså åt till nöjesparken. Vann inget där dock, men spelade iof bara bort 30 spänn...

Som sista dag vilade vi ut. Sedan åkte vi och spenderade dagen på Marstrand. En vacker liten ö vid kusten som känns tagen ur en Astrid Lindgren-värld. Väldigt fint. Där badade vi. Eller i alla fall jag. Jag var typ den enda som badade De andra var för fega. Det var ca: 24 grader i vattnet. Vackert gött. Där ska jag lungt vara nästa sommar.



Sen bar det av hemmåt och när vi var ca: 15 minuter från att vara hemma får vi nästan tvärstanna på grund av en krock. Vi avr den femtonde bilen typ fram till olyckan. Sick. En bil (Saab) låg på taket mitt i vägen och var helt vriden... Otäckt. När vi kom fram började folk rusa ut för att hjälpa och eftersom att vi inte hade några speciella kunskaper stannade vi längre bak och lä'tm de som redan var där hjälpa dem. Man ska inte vara för många där framme. Dessutom visste vi inte hur han i bilen såg ut... Kanske var han helt sönderklämd och förstört ansikte. Jobbigt. Vi hoppades att inga abrn var i bilen, det avr det inte som tur var... Första räddningsbilen avr på plats inom 7 minuter. Det är BRA.  Men folk hade kört ut till höger i väggrenen där det finns plats för uttrycknings fordon att ta sig fram, men nu kunde de inte det och fick sick sack. Efter 30 minuter var det klart att åka igen. vet ej hur det gick med killen i bilen. Men jag tror han klarade sig med lindriga skador sett till omständigheterna.
Väl hemma blev det filmkväll.



Olycksbilder från Utryckning.se

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: v

äskigt det d'r med trafik olyckor, råkade också komma bara några bilar efter en olycka påväg uppåt sthlm förra veckan. som tur var klardade de sig allihopa.
en lastbil körde in i en bil med husvagn eller husbil.
usch de såg scary ut!

najs , du verkar haft det bta i götet iaf.
åh 24 grader i vattnet .. det har vi allid ;p

Postat av: Fredrik

Till V:
Ja, läskigt värre alltså. :/ Tur att de klarar sig. Det värsta är när bvarn dör... det är hemskt.

Gbg var nice as hell. Kan man säga. 24 grader var fint... och vilken lyx ni har... haha

Må KANON

2006-07-29 @ 00:13:58
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Helena

Avenyn, Liseberg & Marstrand då hann du med några godbitar. Kungälv (där jag bor) ligger på vägen ut till marstrand haha lite onödig information :)
I förrgår hade jag 26-27 grader i vattnet när vi var ute hos min mormor och morfar :D
Jag ska ta lite kort och lägga ut snart. Det har varit lite fattigt med kort på senaste månaderna men NU ÄNTLIGEN har jag köpt en feting-bra kamera som kommer nästa vecka, wohoo :D Kramar

2006-07-30 @ 09:29:58
URL: http://musiknonstop.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Helena:
Ja, Gbg och Marstrand är vackert värre. Och skönt. 26 - 27 grader sounds wonderfull. Ge mig! haha
Hoppas på att få se resultaten av din feting-bra kamera snart då! :)

Må STRÅLANDE fint

2006-07-30 @ 11:47:03
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Emma

Låter som en höjdare, bortsett från olyckan.

2006-07-31 @ 02:15:10
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se
Postat av: Fredrik

Till Emma:
Det avr verkligen en höjdare. :) Olyckan var lite tragisk, men han klarade sig med lindriga skador... sjukt egentligen... :/ Så otäck som den avr...

Må FINT

2006-07-31 @ 09:50:28
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback