Lisse... livsfarligt!



Alltså. De borde ha bättre koll på sådant här.
Faktiskt.
Det är Sverige vi är i. Här SKA detta kollas av ordentligt. Ett kjedjelås ska INTE kunna brista. Speciellt inte då det finns barn som åker.
Visst. Det finns ALLTID risker.
Det är jag medveten om.
Och dp finns det ju ett reservsystemn eller ett säkerhetssystem som ska ingripa.
Men nu fungerade inte detta.
Det ÄR dåligt.
Nu var det ingen större fara. Med tanke på att tåget enbart gått upp 5 meter upp i backen.
Men om det gått högre då? Och kjedjan brustit... och säkerhetssystemet inte fungerat... vad hade hänt då?
Nu säger de att det inte hade vart någon fara då och att systemet skulle fungerat om tåget nått en högre höjd.
Man får hoppas att det har rätt.
Men tåget ska ju inte få åka fritt bakåt i en uppförsbacke, vare sig det är fem meter upp i den eller trettiofem meter... eller?
Överdriver jag kanske... i onödan?
Jag tycker i alla fall att det verkar dåligt att detta skedde.
Det gick ju bra denna gången som tur är. Någon skadade sig oturligt illa, men inte livshotande.
Och jag tänker ändå - trots detta missöde - besöka Lisseberg i år. Faktiskt.
Jag litar på dem.
Det är svårt att göra en nöjespark 100 % säker. Det går bara till 98 % typ.Och ska de där felmarginalsprocenten slå till är det väl tur att det gör det i den här mindre skalan.
Och som sagt man ska inte göra en höna av en fjäder, men man ska utvärdera och förebygga så att det inte skapas dödliga hönor i framtiden... där hönan är en metafor för olycka.

Varmast,
//Fredrik 

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback