Vad sa Materazzi till Zidane?! Samt, grattis Italien!


Bild:
Aftonbladet

Känns som att det enda man har i skallen efter denna finalen är: Vad sa Materazzi till Zidane?!
Måste ha vart något riktigt fult. Vidrigt rent av. Förmodligen var hans familj inblandad... i de där orden som gled från Materazzi mun ut i luften och in i Zidane's öron.
Varför skulle man annars skalla någon i bröstet? Om det inte var äckligt familje fult? Vi kommer nog inte få reda på vad som sades på den där planen en kväll i juli... som fick - den förväntade - VM-kungen att släppa sin krona och skalla en Italienare vid namn Materazzi rakt i bröstet.
Jag vill veta vad som sades.
Faktiskt.
Man blir ju sjukt nyfiken på vad som faktiskt fick Zidane att koka över och släppa alla hämningar. Jag tror nog fan att det var något smutsigt värre. Om familjen. Hans mor... eller far... eller barn... eller syskon... Någon av dem måste ha avrt inblandade i vad Materazzi sa. Eller alla. I familjen alltså.
Läskigt.
Men.
Italien vann.
Kanske tack vare de där orden som ingen vet vad de bildade för obcen mening.
Vad vet jag?
Fransmännen får åka hem och trösta sig med vad vi alla - eller? - mest förknippar med dem - biliigt lådvin.
Skål till Italien. Till Materazzi. Till Zidane som på något sätt blev odödlig genom att våga (?) offra sin final, sin plats som VM-kung, sin sista match i landslaget för vad jag förmodar var hans familj som nämndes i meningen från Materazzi.
Skål på er alla!

Varmast,
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Ally

Alla är sjukt nyfikna på vad som kan ha provocerat honom så! Me too :/ men grattis Italien, förtjänat!

Postat av: Fredrik

Till Ally:
mmm verkligen. Ja, grattis till Italien... trots allt...

Må KANON

2006-07-10 @ 09:18:11
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: SolSara

Resten som hände under finalen har jag glömt alldeles, det enda som fortfarande hänger kvar är _den stora frågan_: Vad i hela världen var det egentligen som han kläckte ur sig?!? Det gick ju vägen, uppenbarligen..

2006-07-10 @ 17:03:47
URL: http://solsara.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till SolSara:
ja, vad sa han?! Det VILL jag veta... rykten säger "terrorist" men jag tror det avr värre... riktigt unket om hans familj... Hoppas man får veta...

Må FINT

2006-07-10 @ 18:53:19
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: SolSara

Min första tanke var att han sagt något riktigt fult om frugan/flickvän/whatever han nu har. Lite romantiskt lixom på sitt sätt, för något måste det ju vara som fick honom tappa huvudet på det sättet. (fyndigt? *äh*) Eller så var det något som hotade hans manlighet, typ om hans pyttelilla snorre eller nåt. :-)

Tro det eller ej, men det var från din blogg jag snodde listan. (Är ny i bloggosfären, så inte träffat på den innan.) Tänkte först tacka för "lånet" men glömde visst bort det.. :-S Rättning på G..

2006-07-10 @ 21:39:50
URL: http://solsara.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till SolSara:
Jag tror mest på att han sa något rörande hans familj... typ. :)

Jasså... låna på du bara :) Bra att de fann nytta i den... :)

Må PRIMA

2006-07-10 @ 22:48:49
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Sportochmusikbloggaren

Vad ska man säga om "Flykten från Juventus" ??? Den ene efter den andre storspelaren flyr klubben. Var hamnar Zlatan? Den storklubben har sett sina bästa dagar.

2006-07-21 @ 01:39:09
URL: http://www.sportochmusik.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Sport...:
Ja, vilken såpa det är... Zlatan säljs nog också... tror jag... men billigt. Juventus har sett siina glansdagar... ja... :/

Må OTROLIGT bra

2006-07-21 @ 09:33:29
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Anonym

materazzi är en cp en riktig jävla cp!!!!!!!!

2007-04-20 @ 16:43:23

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback