Finemang Freddie! Sverige! Sverige! Sverige!


Tack, Fredrik Ljungberg!
När det verkligen gäller finns du oftast där. 
Jag var ett nervvrak in i det sista.
Då.
Klockan står på 89.
Där dyker läget upp.
Bollen nickas (läs placeras!) in i målet av...
Fredrik Ljungberg?! Ja, det är ju det!
Mannen som inte är känd för att nicka in bollarna.
Just han.
Vackert placerad nick från Freddie. 
Sverige spelade BRA. Ingen kan säga nåot annat.
Vi gick in i matchen oich genomförde den på ett bra sätt.
Lasse gör några av de mest klockrena bytena genom tiderna. In med Elmander som lyfter till inbytta Allbäck som sedan får fram den till Freddie som placerats på den offensiva mittfältsplatsen. Vilket möjliggör att han kan dyka upp.
Fint gjort, Lasse! Även om många har vart negativa till dig och ditt sätt att leda laget så har jag aldrig tvivlat. Bra gjort.
1-0.
Det var ett av de skönaste resultaten på länge. 

Noterat från matchen:
Vackert mål av Ljungberg,. mannen som inte gör så många nickmål. 
---
Mellberg var klockren i defensiven. Han styrde försvaret bra! Mellberg SKA vara kapten, sluta klaga!
---
Likaså Teddy!
---
Henrik Larsson HAR rutin. Det såg man när han drev ned bollen till hörnflaggan. Och höll den där! Precis som ÖSK's Lars Larsen. Han gör likadant. Tack Henke!
---
Ca: 45 000 svenskar på läktaren! Det är vackert. Magnifikt. Som Ljungberg sa; "Bästa inramningen någonsin". Tack!
---
Lasse Lagerbäck var lugn som en filbunke. Nästan.
---
Zlatans måltorka och usla spel forsätter... Inte bra.
---
"Chippen" har mognat i sitt spel. Bra tycker jag.
---
Källströms skott är magnifika! Helt enkelt magnifika!
---
Ljungberg på offensiv mittfältsplats är genialt. Placera honom där mot England!
---
Min puls var högre än på länge under matchen. Risk för hjärattack frågetecken.
---
Då målet kom, skanderade hela kvarteret. Man hörde hur alla skrek... just det; JAAAAAAAAAAAAAA!
---
Nu är fotbollen underbar (som om den inte alltid vart det?).
---
Sverige MÅSTE gå vidare nu. 
---
Sverige spelar bättre än England i både Paraguay-matchen och T&T-matchen! Intressant.
---
Jag är hes nu!
---
TV4's reklamer vill man spy på!
---
Berlin kommer  vara staden som aldrig sover. För en natt!
---

Varmast,
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Berga

Visst är det underbart och kul att du gör en liknelse med Lars Larsen. Jag hade ju planerat in en resa till Behrns på Måndag då Peking gästar men så lyckas klantarna lägga in en match där så jag får lita på att de blå/vita klarar sig utan mitt stöd! Lycka till iaf ;)

Postat av: sara

ja du... du är inte ensam om att vara hes.... VILKA MÅLCHANSER vi hade. herregud alltså!

Ja måste säga att Källström var heelt fantastisk i början. Ja gud ja vilka skott.

SVERIGE SVERIGE SVERIGE

2006-06-16 @ 00:16:56
URL: http://kanelbullen.blogg.se
Postat av: Thilen

Underbar match..
Jag o min polare gick bara å sjöng "Ingen nickar bollen som han, Ljungberg, Ljungberg" Hans nick var klockren och lättande.. :)

2006-06-16 @ 01:58:54
URL: http://thilen.blogg.se
Postat av: eremo

jag har knappt nån röst idag, men det är det verkligen värt!!!
yay

2006-06-16 @ 08:48:48
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Berga:
haha. Lars Larsen är kung i Örebro ska du veta! :) Synd att du inte kunde komma då. Jag ska i alla fall närvara och se hur ÖSK plockar en vacker seger. ;)

Till Sara:
Haha. Hest värre kan man säga. Men fy fan vilket m¨ål sen! Ahhhh vad glaad jag blev! :)

Till Thilen:
Ja, underbar! haha. Zlatan kan slänga sig i väggen... Ljungberg is my man, hat alltid vart. Jag sa liksom innan att detta kommer bli Ljungans match. :)

Till eremo:
haha ja, rösetn är död... men inte våra chanser i VM: Finalen here we come! Ingenting kan stoppa oss nu... vi ahr ju... Ljungberg! :)

Må ABSOLUT fotbollstokigt bäst!

2006-06-16 @ 11:15:00
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Lisa

Detta tar emot att säga..... men en av ljuspunkterna i matchen var när Zlatan åkte ut....

2006-06-16 @ 15:18:52
URL: http://dorleen.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Lisa:
Jo, jag håller med. Han ahr verkligen underpressterat. Han får nog inte starta mot England. jag tror Allbäck tar plats i elvan då...

Må FINT

2006-06-16 @ 15:27:07
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Klara

Här i Schweiz där jag bor ekade våra glädjetjut ut i tysta kvällen, grannarna undrade nog om det brann :)

2006-06-16 @ 22:45:42
Postat av: Fredrik

Haha. Spännande att bo i Schweiz ju! Men ja, glädjen avr ju total då bollen gled in... haha

Må KANON

2006-06-16 @ 23:01:46
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback