Sommarblogg 19/6 -06 17:05

Ingen sommarblogg igår. Orkade inte. Detta hände igår: Fotboll, kortspel, en temporär förkylning (?) samt tröttma.
---
Vaknade sent idag. 10:30! Men natten har vart olidlig. Knappt fått en blund på hela natten. vaknat i omgångar pga en nästäppa som heter duga. Jobbigt.
---
Mat idag blev torskfilé hos famor. Nice. Det är ALLTID god mat hos farmor.
---
Ringde in till Micke Ågren idag. Hälsade till syrran och önskade mig "Baby Boom" med Magnus Uggla. Läs mer i ett tidigare inlägg.
---
Min syrra fick en del samtal efter att jag hälsat till henne. haha.
---
Phil Collin's "You can't hurry love", Mauro Scocco's "Sarah", The Youth Group's "Forever Young" och Oasis "Wonderwall" spelas mycket nu.  
---
Patrick Ekwall förgyller TV4, vilket känns motbjudande men ändå på något sätt vackert. Hmmm.
---
Sverige - England-matchen är på tapeten så in i det grövsta. Det är vad ALLA snackar om. Nästan alla, i alla fall. Jag tippar vinst 3-0. Höga odds. Haha. Kul.
---
Är Zlatans skada vad England hela tiden trodde... en bluff?! Helt plötsligt öppnar Lasse och Rolle för att han ska spela mot England. Intressant.
---
Jag tycker fortfarande att Allbäck ska akompanjera Larsson på topp.
---
Snart ska jag hytta (?!) i mig Oxpytt.
---
Ikväll blir det lite Superettan för min del. Örebro SK mot IFK Norrköping. Här i örebro. På Behrn Arena. Snacka om kontrast till fotbolls-VM. Spännande.
---
Varför blir man nästan lite irriterad på hur "lätt" det är för Brassarna att ta sig vidare. De spelar inte särskilt bra. Men vinner ändå. Wierd. Det måste avra Ronaldinho-effekten eller något i den stilen... Jag ska söka anslag för att göra en mångmiljonsforskning kring detta.
---
Nils Petter Sundgren blir professor... Sveriges - enligt mig - bästa filmkritiker genom tiderna. Intressant.
---
Vädret har vart... wierd idag. Det är allt jag kan säga.
---
Folk har börjat kalla mig "Freddie". Intressant.
---
Nu ska jag äta... den där Oxpytten!

Varmast,
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: J

Idag Fredrik, är dagen med ett jävligt stort D.Hör och häpna.Läs iallafall.

Jag och Anna gick i riktning mot restaurang Baires på Hagagatan/Surbrunnsgatan i Vasastan.Tar en titt mot uteserveringen och vem i Pers namn sitter inte där om självaste Musse Hasselvall,också benämnd som gud i vissa kretsar(min krets).jag drabbas av manliga svettningar och skriker(ja skriker) ÅHHH VAFAN ÄR DET INTE MUSSE?! i högsta pojkbandfan-andan.Jag säger något obotligt löjligt om att han är min största förebild och idol varpå herr Coollugn himself säger "Ja,och här sitter jag,helt magiskt" Fan ta den mannen,vet alltid vad han ska svara.Sen babblade jag på om min morfar,ja ni läste tyvärr rätt,min morfar.När jag sedan, förlamad i ena skinkan eftersom jag hde spänt den så hårt gick därifrån så fylldes jag med en brutal mängd ren ångest. Mötet,mötet med Musse som jag så länge gått och väntat på och jag uppför mig som ett pojkbandfan,skjut mig.
äckligt underbart var det iallafall,ångrar bara att jag inte frågade om jag fick ta i hans blomkålsöra.
jag är löjligt upphetsad.
stay bananas bror freddie.

2006-06-19 @ 19:42:06
Postat av: Ally

Braziiil är ju inte ens kul att se på nuförtiden. Orka ha blivit så mkt sämre? Och alla har SÅ höga förhoppningar på dom, herregud, slår dom en mis-pass blir dom typ utbuade. Och Zlatan ja... han förtjänar ju inte ens att spela från start. Är han frisk, låt han komma in efter halva eller nåt och se om han är mer målhungrig då. My two cents :) Ha det goody /Ally

Postat av: Ida Annie

Omg, tycker du det är sent att gå upp 10.30? :o

2006-06-19 @ 21:16:23
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till J:
Men! Hahahhaha... tja, somliga snackar om personen i fråga, adnra omd eras morfar... det är ju hugget som stucket ;).
Kul för dig och träffa Musse i alla fall...
Hagagatan/Surbrunnsgatan i Vasastan har jag vart vid. Detta innebär att du och jag ahr avrt på samma plats, samt Musse. Coolt. haha

Till Ally:
Jo, precis. Höga som f*n. Jag vill att Allbäck ska starta. Sen kan Zlatan - om han är frisk - få göra ett inhopp och se om han har några mål att ge oss. :)

Till Ida Annie:
Haha. Jo, jag tycker nog det. en är det givetvis inget fel i att sova länge... det är vi alla värda från och till. Soliga oftare än andra. :)

Må ABSOLUT finast

2006-06-19 @ 23:15:36
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Helena

Åhnej har du blivit sjuk, tänk om jag har smittat dig?! ;O

2006-06-21 @ 17:52:18
URL: http://musiknonstop.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Helena:
Ja, din jävel ;) haha Nä, jag är bättre nu... :)

Må FINT

2006-06-21 @ 18:14:30
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Helena

Haha ;) Då kan jag pusta ut! :)
Må bäst i den svenska-konstiga-sommaren

2006-06-22 @ 15:17:58
URL: http://musiknonstop.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Helena:
Gör så du! :)

Må ABSOLUT bäst och ha en genialt bra midsommar!

2006-06-22 @ 15:22:21
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback