Tack och adjö VM, ses igen om 4 år.


Ljungberg deppar efter den tunga förlusten... BILD: Aftonbladet

Hej då, Tyskland...
Hej då, VM...
Hej då, Henrik Larsson...
Hej då, Lagerbäck?

Hej då, Teddy Lucic?

Det var en tung match. Något felade redan i början. Defensiven. Den vanligt starka defensiven. Och domaren. Jag vet. Man ska inte skylla på domaren för han har alltid rätt (fast det har han ju inte...).
Men.
Det röda kortet var inte nödvändigt.
Ljungberg har 3 tyskar som rycker i hans tröja...
Situationen efter rycker Lucic i tyskens tröja, tysken i Lucic's...
Det blir rött kort.
Utdelat tillsammans med ett riktigt hånflin från domaren. Det ÄR misstänksamt.
Kort efteråt kommer Podolski fram och klappar domaren på ryggen och ger honom en liten applåd.
Hos TV4:a's kommentator kändes det som att konspirationsteorierna snurrade i hans huvud. I mitt med.
Tyvärr kändes allt så absurt och uppgjort.
Lasse bad innan matchen om en domare som INTE skulle ge vika för hemmapubliken.
Den vädjan gick tydligen inte fram...
Med 10 man var det nästan omöjligt för Sverige att komma in i matchen.
Lagerbäck gör bra byten. Samtliga håller jag med om, utom att det var Källström gick ut, jag tycker Jonson kunde få gå av. Petter Hansson var ett bra val. Stänga igen första halvlek för tyskarna och ta sig tillbaka i andra.
Vilken chans vi hade i andra.
Ja, straffen...
Som.. Henrik Larsson missar. Han gjorde en Beckham a' la EM 2004.
Stackarn. En missad straff i Henrik Larsson's sista match med landslaget.
Henke, vet du vad? Jag förlåter dig. Och jag tackar dig för dina år i det svenska landslaget. De har vart magiska.
Liakså Teddy, dig förlåter jag också. Snälla, Teddy. Stanna kvar. Du har mycket kvar att ge. Vi behöver dig där bak. Du är trots det röda kortet kung i mina ögon. Du gjorde det enda rätt, en Schwarts... och bara klev av. Det är stort. Det är din stil.
Hade det vart Zlatan så hade han argumenterat mot domaren och förspillt tid. Det är hans stil.
Zlatan ja... jag tycker att han var värdelös. Sämmre än Henrik. Jag tycker och tyckte redan innan matchen att Allbäck borde ha spelat istället för Zlatan. Henrik och Zlatan är okej ihop. Tyvärr fick henke göra massor av Zlatans jobb. Henrik blir bättre tillsammans med Allbäck. De jobbar mer lika och fungerar bättre tillsammans.
Faktiskt.
Men ändå. Jag tycker Lagerbäck gör rätt i samtliga byten han gör och jag tycker att hans val av Jonson var korrekt.
Lagerbäck är för mig en stor ledare och coach. Att ta oss till åttondelsfinal. Det är starkt. Tack, Lasse!
Lagrell sa att Lasse kunde få gå vid ett misslyckat VM. Är detta det?
Inte enligt mig.
Jag ger det 3/5. Vi tog oss vidare och åkte ut mot ett starkt Tyskland. Det blev dessutom den enda förlusten. Oturligt nog.
Man of the match: Andreas Isaksson!
Vilken kung. De som ifrågasatte honom är INTE fotbollskunniga. Shabaan är ett skämt. Han spelade en match. Mot T&T. Som sköt ett skott. ETT! Han ahr dessutom inte spelat särskilt mycket under sässongen som vart. Hade det vart Shabaan i målet idag. hade det varrt 10-0 till de svart-vita.
Tack för detta VM:et! Ses igen om 4 år, killar. Hoppas vi går längre då!

Noterat från matchen:

Domaren bör ifrågasättas.
---
Tyskarna föll här och där. Hela tiden!
---
Oliver Kahn såg inte så glad ut...
---
Zlatan är förstörd av Juventus. De har tagit bort hans magi. Hans vilja att göra det oväntade. Tottalt borta.
---
Henrik Larsson är enligt mig Sveriges bästa spelare genom tiderna. Det enda tråkiga är att han inte formtoppar sig till detta VM:et.
---
Ljungberg och Isaksson var nästan de enda i första halvlek som var med i matchen.
---
Isaksson byter klubb efter detta frågetecken.
---
KIinsman är en överasskande coach.
---
Arenan var jobbig med tanke på hur solen föll på planen. Nästan jobbigt att titta!
---
Hade matchen börjat en minut senare hade detta aldrig hänt... Kanske hade vi vunnit då. kanske hade vi förlorat...
---
Hemmapunliken var massiv!

Noterat från VM:

Sverige gör ett okej VM.
---
Domarna har vart UNDER all kritik. Riktigt usla. ALLA! Jag är besviken. I varje match har jag undrat hur de fick döma i VM.
---
Tyskland har vart en bra värdnation. Nära till Sverige också haha.
---
Synd att man får så lite biljetter. Sverige fick 8 000 av de 66 000 som arenan rymde. Tyskland fick ju 58 000 biljetter. Störande.
---
Beckenbauer flög och såg så gott som varje match i hela gruppspelet.
---
I första havlek har standard vart 1 minut tillägg. I andra 3 minuter...
---
Nu hejar vi på England tycker jag. Vi är ju ändå mini-England...
---
Till sist: Njut nu av resten av VM. Det dröjer fyra år till nästa!

Varmast,
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag tyckte att det var hemskt att se att domaren flinade när han gav Lucic det röda kortet, så gör man inte. Och det var väl bestämt att linjedomarna hellre skulle fria en offside än fälla? men det har man ju inte sett röken av än så länge... ;/

Jag tippar på Argentina-Brasilien i finalen, där Messi avgör matchen på en retur av Tevez :)*haha*

Postat av: Thilen

Håller med till 100%, domaren var sämst! han pallade verkligen inte trycket.
Lucic är underbar och nu ska han sluta :'( Men det var bra att sätta in Hansson på mittbacken, han gjorde ett underbart jobb.
Stackars henke bara som missade straffen. Henke är, och kommer alltid vara min favorit. Stor eloge till laget. :)

2006-06-25 @ 02:04:09
URL: http://thilen.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Michaela:
Ja, flinet gör mig arg. Störande. Domaren avr usel. Faktiskt. Som alla andra domare i VM. Fattar inte hur kvalitén kan vara så usel...

ja, jag tror på samma final. Kul det skulle vara... :)

Till Thilen:
Lucic... jag kommer sakna honom. Synd att han fick avsluta på ett sådant konstigt sätt. Men all heder åt honom, han vart bäst i hela VM... av Svenskarna. Hansson var bra att sätta in. Det avr ett bra val av Lasse. Fattar inte att så många kritiserar det...
Henke ja... Stackarn. Missar straffen. hade han satt den, kanske vi ahde avrt vidare nu. Vem vet... Men som du säger, henrik är, och kommer alltid att förbli min absoluta favorit av de Svenska spelarna... :) Larsson och Lucic är Kungar... och Ljungberg...

Må FINEMANG

2006-06-25 @ 11:03:49
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback