Den 78:onde Oscarsgalan gick av stapeln natten till idag...

Skulle ju se Oscarsgalan. Jag trodde att jag fkatiskt skulle orka det. jag hade smäll fel! Jag somnade. Vaknade mitt i galan.
Somnade igen.
Fan.
Vaknade av att Kanal 5 stod på imorse. Jävla barnprogram. Högt ljud och allt. Irriterande.
Jag är besviken på mig själv. Skulle ha sett galan. Men det var skönt att sova. Det kan jag lova.

Som några av er kanske minns, gjorde jag ett försök till att tippa några av de priser som delades ut. Här nedan följer en lista över hur det gick i galan. Där kan ni se hur jag tippade och hur det faktiskt gick.

Film: ”Crash”
Regi: Ang Lee ”Brokeback mountain”
Huvudroll: Reese Witherspoon ”Walk the line” (Mitt tips: Reese Witherspoon)
Huvudroll: Philip Seymour Hoffman ”Capote” (Mitt tips: Joaquin Phoenix)
Biroll: Rachel Weisz ”The constant gardener” (Mitt tips: Michelle Williams)
Biroll: George Clooney ”Syriana” (Mitt tips: George Clooney)
Manus: ”Crash” (Mitt tips: "Crash")
Manus efter förlaga: ”Brokeback mountain” (Mitt tips: "Brokeback Mountain)
Foto: ”En geishas memoarer”
Musik: ”Brokeback mountain”
Sång: ”It´s hard out here for a pimp”
Icke engelskspråkig: ”Tsotsi”
Klippning: ”Crash”
Animerad: ”Wallace & Gromit - varulvskaninens förbannelse” (Mitt tips: ”Wallace & Gromit - varulvskaninens förbannelse”)
Dokumentär: ”Pingvinresan”
Kort dokumentär: ”A note of triumph”
Animerad kortfilm: ”The moon and the son”
Kostym: ”En geishas memoarer”
Smink: ”Narnia - berättelsen om häxan och lejonet”
Scenografi: ”En geishas memoarer”
Sound mix: ”King Kong”
Sound editing: ”King Kong”
Specialeffekter: ”King Kong”
Kortfilm: ”Sixshooter”

Av de tippsen som jag gav hade jag två fel. Det är inte dåligt. Faktiskt. Hoppas ni längtar tills nästa års Oscarsgala som jag gör. Då ska jag fan inte somna.

//Fredrik

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback