Fågelinfluensan och galnakosjukan - En olycka kommer sällan ensam?!

Fan.
Nu måste man väl snart ha på sig ett munnskydd och heltäckande skyddsdräkt bara för att gå utanför dörren. Inte kul.
Att fågelinfluensan skulle komma visste vi nog allihoppa, trots att vi önskade att den stannade utanför vårat avlånga lands gränser. Men detta var så klart önsketänkande.
Nu är den i alla fall här. Inte ensam heller för den delen.
Den trevliga (Ironi) sjukdomen som nötkreatur är smittbärare till har tydligen också tagit sig in i Sverige.
Fan.
Galnakosjukan och fågelinfluensan...
Det är nog ingen fara med något av dem. Inte än.
Galnakosjukan är jag inte orlig för, det är ett fall, hopaps de löser det där.
Sen den där fågelinfluensan, den verkar inte särskilt hotande. Man ska tydligen göra något av följande för att vara i riskzon:
- Pilla på döda fåglar
- Äta döda vildfåglar
- Äta tillagade döda vildfåglar
- Inhalera fågelavföring
- Konsumera fågelavföring
- Skaka hand med Carl Bildt...
Okej, jag ljög. Du får inte fågelinfluensan om du skakar hand med Carl Bildt. Han förnekar i alla fall det...
Vad säger ni? Ska vi lägga skulden för allt detta på Laila Freivalöds? Allt verkar tydligen vara hennes fel. Eller tja, det var kanske förra året allt var hennes fel. I år känns det som att Lena PH får ta skulden. Hon känns väldigt nära till hands...
Det är alltså Lenas fel att fågelinfluensan och galnakosjukan har invaderat Sverige. Kanske är det fåglarna och kossorna som gör sitt för att få Lena utbytt som programledare för Melodifestivalen?
Vem vet...
Inte jag.
Men jag spekulerar och fantiserar gärna.
Det har jag inga problem med.
First thing in the morning ska jag försöka köpa mig lite Tamiflue.
Tips på vart man kan få det till ett bra pris?
Undrar om det hjälper mot galnakosjukan också?
Hoppas, hoppas, hoppas...

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Joanna.

Med min otur så kommer jag säkert få den (:

2006-03-02 @ 10:02:23
Postat av: Belli

Haha. Jag tror visst att man får fågelinfluensan av att ska hand med Carl Bildt, och får man inte det får man väl något ännu värre.

Postat av: gothiqua

när du har fått tips på var man kan få tag på tamiflu messa mig :P

2006-03-02 @ 11:19:59
URL: http://gothiqua.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback