I natt är det Oscarsgalan. Vem vinner vad? (Fredrik tippar)

I natt är det dags för en av årets finaste tillställniungar. Det är Oscarsgala. Vem tar hem den åtråvärda statyetten? Svaret får vi i natt. Kanal 5 sänder denna filmfest live. Tackar. Men hur tror jag att det går? Läs och reagera. Tack.

---
Bästa kvinnliga skådespelare

Nominerade: Judi Dench (Mrs Henderson presents), Felicity Huffman (Transamerica), Keira Knightley (Stolthet & fördom), Charlize Theron (North country), Reese Witherspoon (Walk the line)

Mitt tips: Reese Witherspoon
Kommentar: Många bra. Men Reese är den som tar hem det... hon är bra.
---
Bästa manliga skådespelare

Nominerade: Philip Seymour Hoffman (Capote), Terrence Howard (Hustle & flow), Heath Ledger (Brokeback mountain), Joaquin Phoenix (Walk the line), David Straithairn (Good night and good luck)
  
Mitt tips:
Joaquin Phoenix
Kommentar: Talangfull, kommer gå långt.
---
Bästa kvinnliga biroll
  
Nominerade: Amy Adams (Junebug), Catherine Keener (Capote), Frances McDormand (North country), Rachel Weisz (Constant gardener), Michelle Williams (Brokeback mountain)
   
Mitt tips 
Michelle Williams
Kommentar: Hon gör en bra insats. Möjligen att Weiz kan ta detta...
---
Bästa manliga biroll
  
Nominerade: George Clooney (Syriana), Matt Dillon (Crash), Paul Giamatti (Cinderella man), Jake Gyllenhaal (Brokeback mountain), William Hurt (A history of violence).
   
Mitt tips: 
George Clooney
Kommentar: Han är outstanding. Gillar han skarpt...
---
Bästa manus efter förlaga
  
Nominerade: "Brokeback mountain", "Capote", "Constant gardener", "A history of violence", "München".
  
Mitt tips:
"Brokeback mountain"
Kommentar: En film om homsexuella cowboys... Den slår bra. Rör om regält.
---
Bästa manus

Nominerade:
"Crash", "Good night and good luck", "Match point", "The squid and the whale", "Syriana".
  
Mitt tips:
"Crash"
Kommentar: Även Match Pont kan ta denna, känns det som.
---
Bästa animerade film
  
Nominerade: "Corpse bride", "Det levande slottet", "Wallace & Gromit: Varulvskaninens förbannelse".
  
Mitt tips::
"Wallace and Gromit"
Kommentar: Såg en förhandsvisning och var impionerad över den. Bra gjord. Lika bra som de tidigare filmerna.
---
Bästa utländska film
  
Nominerade: "Las bestia nel cuore" (Italien), "Joyeux Noël" (Frankrike), "Paradise now" (Palestina), "Sophie Scholl" (Tyskland), "Tsotsi" (Sydafrika".
  
Mitt tips:
---
Kommentar: Vet ej. Är inte insatt what so ever... sorry.

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: J - the best.

Hur orkar du? (:

Reese är grym , likså George Clooney - het!

Postat av: Natta

Shiate vilken koll du har :P
tack för att du tyckte att det jag skrev var bra :)

Må Bäst!

2006-03-05 @ 21:55:02
URL: http://singstar.blogg.se
Postat av: v

LÄääsLässs läs mitt..inlägg.. Aoo några rättficm du allt;) Clooney bland annat OHLALa. My dejT!;P

2006-03-06 @ 10:17:12
URL: http://adnav.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback