"Jag är en sån som bara vill ligga med dej"

Detta är alltså Fredrik Lindströms andra skönlitterära verk. Hans första släpptes 2001. Det var "Vad gör alla superokända människor hela dagarna?". Som ni kanske minns var den boken lite av en succé. Den här är tyvärr inte det. "Jag är en sån som bara vill ligga med dej" är lite som Lindströms TV-program, Värsta språket. Men ändå inte. Den här boken är full av harmoniska texter, dikter och prosadikter. Den går ner lika lätt som et glas hallonsaft i mitten av juli.

Allt berättas av Fredrik Lindström själv, i denna CD-bok jag lyssnat på. Med korta "kapitel" och sköna texter måste man gilla den här boken. Även om Fredrik ibland framstår som lite knäpp. Om man lyssnar på hans berättarstil märker man att han står för vad som skrivs. Han berättar på ett lugnt, nästan bedövande sätt. Största delen av innehållet är bre, ibland kommer det en utstikare som man undrar varför han ens tagit med i sin bok. Om du tar boken för vad den är, ett skönlitterärt verk fylld med texter, dikter och prosadikter så kommer du uppskatta den. Även om den kan verka lite speciell.

Bokens betyg: 3F av 5F
Min kommentar: Fredrik framhäver här hur djupt han faktiskt tänker, det kan vara på de minsta sakerna i vår värld. Men han får det att verla storslaget. Att boken går ner är det inget tvivel om. Läs den, den kan ge dig mycket...

Information:

Titel: "Jag är en sån som bara vill ligga med dej"
Författare: Fredrik Lindström
Förlag: Whalström och Widstrands
Antal sidor: 112
Utgiven år: 2005
Kategori: Lyrik

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag som har så höga tankar om honom (kanske lite för att han är eskilstunabo i botten..patriot som jag är) trodde att den här boken skulle vara en höjdare också..

har inte hunnit läsa den än.. hoppas att du har fel.. vill ju så gärna att det ska vara en femma.. gillar hans sätt att skriva...

Postat av: Rebecca

Ok.. det kanske blir min semesterlitt iallafall...

2006-03-07 @ 17:27:22
Postat av: Danne

Har inte läst den här men jag gillade hans första böcker samt "Björn och Benny-boken". Får nästan ta och kolla upp den här mest för att han är en jävligt skön snubbe.

2006-03-07 @ 18:20:39
URL: http://writers-edge.blogspot.com

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback