"Jungfrubröst?! Näää vad säger du farfar, de heter ju geléhallon din toker!"

Sitter här och äter godis. Ni vet det där röda gelégodiset täkt med socker. Ni vet dom där som är goda. Men om man äter för många vill man spy. Ni vet dom heter geléhallon. När jag var liten (6 år kanske) fick jag sådana hos farmor och farfar. Så här gick det till:

Jag: Har ni inget godis hemma?
Farmor: Jo, jag köpte faktiskt hem lite bara för din skull.
Jag: Gjorde du?
Farmor: Ja, här (Räcker över en påse geléhallon)
Jag: Tack.
Farfar: Nämen fick du en påse med jungfrubröst?
Jag: Va?
Farfar: Ja, du fick ju en påse jungfrubröst av farmor.
Jag: Jungfrubröst?! Näää vad säger du farfar, de heter ju geléhallon din toker!
Farfar: Jasså gör de, vad bra att du berättade det för mig då. Vad tokigt det hade vart annars...
Jag: Jaaa, så här tokigt (Visar ett avstånd med händerna utsträckta i luften...)

Så här i efterhan vet ju jag att de faktiskt kallades jungfrubröst förr. Men jag tycker fortfarande det är lite kul hur jag reagerade på att jag visste något som - jag trodde att - min farfar inte visste. Nu vet jag ju att han alltid har vetat att det också heter geléhallon. Men att han gjorde som de flesta vuxna när ett barn berättar något, lät förvånad och imponerad över vad jag kunde.

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: v

HHAHA, ;)

Postat av: Mimo

Min morfar kallade också dem för jungfrubröst (-:

2006-03-12 @ 12:02:29
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Matilda

Haha, min morfar också! Helt klart de som har fel och vi som har rätt! ;)

2006-03-12 @ 13:49:17
URL: http://tildus.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till V:
Mmm lite kul är det...

Till Mimo:
Ja, de äldre ä för roliga... Kanske borde man börja kalla dem det igen... Tåls att tänka på...

Till Matilda:
Ja, de äldre är för sköna.. men geléhallon är vad jag har och kommer fortsätta att kalla dem...

Ch-h-h-heers everyone

2006-03-12 @ 17:14:55
URL: http://www.freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback