Mer Schlager så klart. Carola tog oss med storm...

Schlager.
Det handlar majoriteten av alla inlägg om, som görs just nu. Schlager är STORT.
Schlager is the shit. Verkligen.
Carola.
Vad ska man säga?
Carola är Carola. Det kommer vi inte ifrån.
Hon är en showartist. Hennes röst är en av Sveriges bästa. Dock inte idag.
Idag var det hennes karisma som tog sig vidare till Europa.
Det ska hon ha kredd för.
Jag - likt många andra skulle jag tro - tvivlade på henne där ett tag. Men förgäves, om man kan säga så, med tanke på att hon dundrade hem den här finalen.
Grattis Carola. Du tar oss till final.
Det vet jag.
Det lovar jag.

Överlägset roliagst var Fredrik Lindström. Han är en skön lirare. Strong och otroligt roligt med hans subtila dialektbaserade skämt.
MYCKET roligare än Lena Ph.
Lena Ph showade bra. Hon borde bara showa. Inte vara programledare.
Det märks att hon är artist.
Bard.
Alexander Bard. Han är en riktig lirare han. Vilken skön människa. Han och hans sedvanliga shorts. Han ser fan rolig ut.
BWO. De snubblade likt Johnson på mållinjen.
Lite synd kan tyckas. Men Carola kommer gå långt. Thank God for that, som Carola säkerligen skulle ha uttryckt det.
Peter Jhide. Honom skulle man vilja känna. Han ÄR skön. Han är en riktig TV-personlighet och han gör sitt jobb damn good. Wikegård är en riktig hockeytomte. Rolig. Han har sköna kommentarer... Men mannen med överlägset skönast röst är Pekka Heino... Han är en veteran i Melodifestivals samanhang. Han är grym...
Jürgen sög like always. Riktigt tråkig.

Som ni kanske minns så tippade jag inför finalen. Vad sägs som att titta hur många rätt jag lyckades skrapa ihop?

Slutliga finalplaceringarna - (Fredriks tips)

10. "Idag och imorgon" - Kikki Danielsson - ("Idag och imorgon" - Kikki Danielsson) RÄTT
9. "Älskar du livet" - Björn Källman - ("Night of Passion"-  The Poodles) FEL
8. "Lev Livet" - Magnus Carlsson - ( "Lev Livet" - Magnus Carlsson) RÄTT
7. "Jag ljuger så bra" - Linda Bengtzing - ( "Mama take me home" - Rednex) FEL 
6.  "Mama take me home" - Rednex - ("Älskar du livet" - Björn Källman) FEL 
5.
"Name of Love" - Magnus Bäcklund - ("Name of Love" - Magnus Bäcklund) RÄTT 
4. "Night of Passion"-  The Poodles - ("Jag ljuger så bra" - Linda Bengtzing) FEL
3. "Sing for me" - Andreas Johnson- ("Temple of Love" . Bodies Without Organs) FEL
2. "Temple of Love" . Bodies Without Organs - ("Sing for me" - Andreas Johnson) FEL
1. "Evighet" - Carola - ("Evighet" - Carola) RÄTT

Slutställning antal rätt: 4/10.
Kommentar:
Det var inte bra av mig. Men. Jag är ju i rätt områden med låtarna. Jag är godkänd. Eller? Jo det är jag. Det var inte ett enkelt fält att tippa.

Tio tankar om Schlagerfinalen:
- Jürgen borde skjutas. Förlåt. Men jag gillar inte han!!!
- Kikki MÅSTE hängt på sig ett tält. För så är det ju, eller? Men väldigt gullig i sin mormorsroll.
- Scenen är proffsig. SVT-proffsig.
- Mickrofonstativet saknades. Lite. Kanske. Eller nej.
- Carola har botox i fejset!
- Magnus Carlsson har genomgått hårtransplantationer.
- Det är ungar som ligger bakom Rednex sjätteplats.
- Fredrik Lindström är en jävel på dialekter. Älskar honom.
- Björn Källman sjöng out of tune ett antal gånger. Nervös frågetecken.
- Carolas låt var tusen gånger bättre på engelska. Vi vinner i Athen.

I längtan på Eurovision Song Contest önskar jag er en trevlig kväll.

//Fredrik


Kommentarer
Postat av: v

Härligt bar skrivet.. men du vet säkert redan vad min åsikt om vinnar bidraget är så vi hoppar det.. Men det där
"Peter Jhide. Hanom skulle man vilja känna. Han ÄR skön. Han är en riktig TV-personlighet och han gör sitt jobb damn good."
Aho hål ihuvudet.. Han var bra (efter athen OS blev han sämre, toppen var då OS) och han var skön. nu beter han sig som en LOST tjugoåring som provar det värsta muusschorna samt frisyrerna.. No
damn for him..
Andree Pops har tatt över den goda rollen och sköter sig utmärkt (änsålänge) !

Må "carola" bra;P
TjinG!

Postat av: Spanskmannen

Carola vann ju på 3% bra låt,47% gamla meriter och 50% på att dom som röstade inte vet något om musik utan tror att allt som står i Aftonbladet är sant. Tråkigt, men det är tyvärr så att hade det stått 18 sidor varje dag om Björn Kjellman istället för Carola så hade han vunnit allting, fast hans låt sög. Smartare än så är tyvärr inte schlagerfansen.

Må väl!

2006-03-19 @ 00:38:57
URL: http://spanskmannen.blogg.se
Postat av: Sandra

Du var ju bra på att blogga ! ;) Lägger till dig som en länk på min sida ..

2006-03-19 @ 12:41:39
URL: http://saaandra.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till V:
Tackar för komplimangen. Danke. Men Peter ÄR bra... så det så. Nog om det. haha...

Till Spanskmannen:
Väldigt intressant teori där, tycker jag. Men jag delar den inte till fullo. Visst ahr Carola lite tokigt höjts till skyarna... men hennes låt är inte dålig. Den engelska versionen är even better...

Till Sandra:
"Du avr JU bra på att blogga"... Ju? haha Här underskattas man. Men tack. Nu känner jag mig nästan tvingad att spana in din blogg, vilket jag lovar att göra...

Må ABSOLUT bäst...

2006-03-19 @ 17:15:37
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Sandra

Det var inte alls så jag menade, haha. :D Ta det bara positivt - för det var så det var menat ;)

2006-03-19 @ 17:35:46
URL: http://saaandra.blogg.se
Postat av: skyblue.

jag och några kompisar tog några (?) goda och tittade på just denna final för en gångs skull.
innan det hela började fick vi välja ut 3 stycken som vi trodde skulle vara i topp.
och självklart, som den sanne melodifestivalhataren man är, så sätter man alla 3.
pinsamt, men samtidigt kul att man gick hem 200 svenska på fickan.

för övrigt så var Jihde o Wikegård roligast på festivalen.

2006-03-19 @ 18:16:10
URL: http://skyblue.blogg.se
Postat av: Mimo

Nice (-:

2006-03-20 @ 10:55:01
URL: http://missmimo.webblogg.se
Postat av: eremo

du har sååååå fel. det visar sig i maj.

2006-03-20 @ 12:00:45
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Sandra:
Jag fattar det. Haha.. No gard feelings...

Till Skyblue:
haha kul och bra gjort! 200 klöver säger man inte nej till, det är en sak som är säker.. Jo Wiegård was funny... faktiskt. Du ser Schlager kan betala sig ... i viss mån...

Till Mimo:
Japp, visst är det!!!

Till Eremo:
Jag har sååå rätt, det visar sig i maj ;)

Må absolut bäst

2006-03-20 @ 18:54:35
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: S

nej vi kommer inte vinna i Aten. Carola kanns väldigt passé och låten var verkligen ointressant. Men hon var ändå en förtjänt vinnare, hon var den enda som gjorde schlager.
Rolig blogg föresten!

2006-03-22 @ 17:13:37
URL: http://kanelbullen.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till S:
haha Vinna är nog lite att ta i, ja. Men nå en bra plats tror jag vi kan göra... Precis, schlager avr det i alla fall.. Kredd till henne.. och jag tackar ödmjukast, jo, bloggen är rätt så nice... if I may say so...

Må GOTT

2006-03-22 @ 17:51:58
URL: http://www.freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback