Håller med Sandelin. Östlund har sina brister - men är ersättarna så mycket bättre?

 
"Salle" petades... konstigt... Foto: Aftonbladet

Hela den här Alxeander Östlund-pteningen känns lite irriterande. För som Sandelin skriver i dagens Sportbladet så är varken Micke Nilsson (Inte ens på bänken i klubblaget!) eller Alexandersson särskilt bra som ytterbackar och kan inte ersätta "Salles" hårdhet och framåtanda i högerbacken.

Jag tycker Sandelin slår huvudet på spiken i sin krönika. Jag är irriterad på att Östlund petades. Det var ett av de sämsta besulten som har gjorts. Ett av de bättre är att de lät John Alvbåge (som ahr gjort succé i sitt danska klubblag Viborg) följa med.

Varmast,
//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Goleo

Intressant att se att det faktiskt finns sånna som vill ha med Östlund i truppen. Det kommer att bli Alexandersson som spelar på högerbacken, Sveriges just nu bästa på den positionen. Alexandersson är en naturbegåvning med enorm rutin. Även om rollen är ovan för honom kommer han inte att gå bort sig en enda gång. Östlund är ju faktiskt en anfallare nerflyttad till back pga. för tuff konkurrens på topp. Men han kunde fått vara med i truppen, nu blev det lite oschyst.

Postat av: skyblue.

kan hålla med om att hans ersättare inte håller någon större klass, men har östlund varit bra på senaste?
svar: nej!

2006-05-10 @ 19:13:33
URL: http://skyblue.blogg.se
Postat av: Berga

JAg hade blivit chockad bara han blivit petad ur startelvan...detta kom som en total överraskning och självklart skulle han varit med i truppen istället för te.x Daniel Andersson.

Hoppas du kan njuta av VM iaf ;)

2006-05-10 @ 19:51:06
URL: http://berga.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Goleo:
Ja, Alexandersson kommer göra otroligt bra ifrån sig tror jag, jag gillar Alexandersson. Men jag tycker att Östlund borde gått före Micke Nilsson, speciellt eftersom Östlund har kämpat i VM-kvalet. Det är som du säger.. lite oschysst...

Till Skyblue:
Ne.. men jag tycker ändå han ahr mer kvalité än Micke Nilsson...

Till berga:
Precis! Jag blev lika överasskad alltså.. nästan chockad haha Jo, självfallet ska jag njuta av VM i alla fall. jag tror nog du också gör det fan vad jag längtar! :)

Må PRIMA

2006-05-10 @ 21:36:48
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback