Detta valde "vi"...

Titta här.

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: L

Löjligt. Visst, INGEN vet vad alliansen kan åstadkomma, men MÅNGA vet tydligen att så som det är nu så är det inte bra. Du kan lura dig till bidrag HUR lätt som helst. Antingen säger du att du har ont i knäet så får du gå i förtidspension, eller så säger du att du är deprimerad så får du aktivitetsbidrag. Alliansen tänker liksom inte dra in alla bidrag om ni tror det, dom tänker göra det svårare att få bidrag, vilket är helt rätt. Bidrag ska inte vara ett försörjningsalternativ, det ska vara ett stöd för dom som behöver det. Själv har jag en vän som fick ut mer pengar på A-kassa än på de jobb han blev erbjuden. Ska det vara så tycker ni? Och vården då, hur effektiv är den? Du får vänta hur länge som helst på hjälp när du är sjuk och akutmottagningarna fungerar inte alls. Sjukhusen är inte effektiva för dom får in sina pengar ändå. OM vi skulle kunna ha privata sjukhus, DÄR VI KAN REGLERA KOSTNADERNA, så skulle det vara det optimala då sjukhusen måste vara effektiva för att driva in pengar till sjukhuset. Skattesänking tycker jag dock är löjligt. Betalar gärna 30% skatt om det går till rätt saker. Sen har vi invandringen. Jag har vänner som inte är svenskar, som själv säger att invandringpolitiken är värdelös. Vi kan inte ta in hur många som helst. Vi kan definitivt inte sätta dom på Rinkeby eller Rosengård med ett socialbidrag och tro att vi hjälper dom, för det gör vi inte. Vi måste få dem att inte känna sig utanför. De måste kunna språket för att få det lättare i det Svenska samhället så att deras möjligheter ökas. Vi måste ta hand om de vi har. Om det är främlingsfientligt att säga så, ja då får det vara det. Jag vill ha ett integrerat samhälle, till skillnad från Socialdemokraterna (tydligen). Jag hoppas alliansen satsar på detta med språkhjälp och att dem sänker skatten endast för låginkomsttagare. Hellre det än att ge bidrag till varenda människa som ansöker om det i alla fall. Jag tänker såhär: det finns nackdelar och fördelar med allt. Jag försöker se fördelarna med alliansens vinst, och dom är faktiskt inte så få..

2006-09-21 @ 13:47:20
Postat av: Fredrik

Yill L:
Jo, visst finns det problem. men att som i "Allianens" fall göra klyftorna större är fel. Sen ska vi givetvis gå hårt åt de som fuskar och vi ska fixa invandrarpolitiken, jag håller med. men Alliansen kommer inte att göra sakerna bättre.

Må BRA

Postat av: Lisa

Denna politik :)

2006-09-21 @ 14:41:21
URL: http://dorleen.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till lisa:
precis... ständigt denna politik.

Må BRA

2006-09-21 @ 14:42:15
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback