Kristallen i backspegeln...Filip och Fredrik styrde hem en triss.


Filip och Fredriks blir årets förnyare. "Paggan" delar ut. Foto: TV4 (
Aftonbladet)
Igår sändes den stora TV-galan Kristallen i TV4. Inför skrev jag lite här om den.
Det avr en helt okej gala. Man måste dock avra intresserad av media och TV för att finna den rolig. En del insidejokes syntes till under kvällen. Hade jag fått skulle jag lugnt vart där.

Men Filip och Fredrik var galans stora vinanre tillsammans med Peter Settman.
Filip och Fredrik drog hem tre priser, var av ett avr Årets förnyare. Det kan ingen disskutera. Underbart att de fick det. Settman drog hem båda tittar-priserna, som Årets programledare och så var han med och drog hem Årets program.


Glada killar! Grattis! Foto: MAGNUS WENNMAN (Aftonbladet)

Nu ska vi se hur det gick:

Årets tv-program - "Så ska det låta", SVT
Mitt tips var: Roomservice, Kanal5
Kommentar: Jag trodde att Roomservice skulle vinna, Så ska det låta känns så uttjatat.

Årets programledare - Peter Settman
Mitt tips var: Fredrik och Filip.
Kommentar: Tja, han är lysande, Settman, men Fredrik och Filip vägde enligt mig lite tyngre. Dock en välförtjänt vinnare.

Årets dramaserie - "Lasermannen", SVT
Mitt tips var: Lasermannen, SVT
Kommentar: Bra val. helt rätt.

Årets gameshow - "På spåret", SVT
Mitt tips var: Deal Or No Deal, TV4
Kommentar: På spåret är en trotjänare, det kan få vinna. Men DoND känns mer inovativt.

Årets nyhetsprogram - "Rapport", SVT
Mitt tips var: Rapport, SVT
Kommentar: Inget snack om saken.

Årets faktaprogram - "Josefsson", SVT
Mitt tips var: Josefsson, SVT
Kommentar: Genialt bra serie.

Årets infotainmentprogram - "Svenska Dialektmysterier", SVT
Mitt tips var: Ett Herrans Liv, Kanal5
Kommentar: Nu ska vi inte sticka under stolen med att Fredrik Lindström är genial i Svenska Dialektmysterier. Det ÄR en otroligt skön idé och ett bra program. Men. Ett Herrans Liv känns mer som infotainment för mig. 

Årets realityshow - "FC Z", TV6 (ZTV)
Mitt tips var: Malmvägen, Kanal5
Kommentar: Helt fel val!

Årets underhållningsprogram - "Let"s dance", TV4
Mitt tips var: Idol, TV4
Kommentar: De är blinda! Idol utklassar allt motstånd.

Årets livsstilsprogram - "Grattis världen", Kanal 5
Mitt tips var: Grattis Världen, Kanal5
Kommentar: Genialt program. Underhållande och ärligt.

Årets humorprogram - "100 höjdare", Kanal 5
Mitt tips var: Stockholm Live, SVT
Kommentar: Största skrällen! Spännande.

Årets sportprogram - "Liga Europa", Kanal 5
Mitt tips var: Champions League, TV6
Kommentar: Bra val så här i efterhand kan jag tycka. De har bra fotbollsbevakning.

Årets barnprogram - "Hjärnkontoret", SVT
Mitt tips var: Dr. Mugg, TV4
Kommentar: Dr. Mugg borde ha vunnit. Det märks att juryn gått på "titta, lyssna och lär"-TV när de valde. Lite tråkigt.

Årets dokumentärprogram - "Lasermannen", SVT
Mitt tips var: Lasermannen, SVT
Kommentar: Bra val!

Årets förnyare - Filip Hammar och Fredrik Wikingsson.
Kommentar: Helt rätt val! Jag ahr hela tiden hävdat att de har förnyat TV as we know it. Älskar dessutom att det var just Leif (Paggan!) som delade ut. Kul!

Hederspriset - Magnus Härenstam
Kommentar: Detta ÄR han värd! Kommer alltid att minnas Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter. Det var - och är - en klassiker. Bra val!

Signerat,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: Snow

Det var roligt att Fredrik och Filip fick så många priser! Deras tacktal var roliga också!

Postat av: Fredrik

Till Snow:
japp! :) De avr verkligen värda dem... och ja, kul indeed!

Må KANON

2006-09-12 @ 19:44:39
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Estelle

Såg inte programmet men bra med uppdatering!

2006-09-12 @ 21:12:35
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Estelle:
haha... mmm :)

Må FINT

2006-09-12 @ 22:28:28
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: jannica

HEJ MITT TIPS VAR ROOMSERVICE

2007-04-02 @ 22:29:56
URL: http://HABBO
Postat av: jannica

jag vill att roomservice ska komma hem till mig

2007-04-22 @ 22:18:19

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback