Moderaterna borde köra solo.... Samt orange slips... snacka om punk.

Fredrik Reinfeldt pressas i SVT's Val06-program "Utfrågningen".

Lite tankar om vår Gladgubbspolitiker:

  • Han har rätt när det gäller att man ska bli av med de som fuskar med bidragen, men varför låta det gå ut över dem som verkligen behöver dem? Det fattar inte jag.
  • A-kassan ska sänkas, men de som verkligen försöker hitta jobb då? Hur ska de klara sig om A-kassan sänks radikalt? Man ska väl ändå attackera arbetslösheten, inte de arbetslösa... eller? Om de kan se till så det FINNS jobb att ta, då kan jag förstå att man sänker A-kassan, men att sänka den och säga: "Hitta ett jobb!", sen finns det inga jobb att hitta. Det är inte korrekt mattematik... inte mattematik över huvud taget faktiskt.
  • Det ska bli dyrare för pensionärer, det är jag starkt emot. Det fattar jag inte hur de ens kan förespråka... Har man slitit i hela suitt liv ska man inte behöva kämpa även som pensionär för att få det hela att gå ihop. Eller?
  • Han gör en korvgryta... som ingen vill äta. Kul.
  • Han är Djurgårdare, det måste ju anses som lite... suspekt. Haha.
  • Han är rätt duktig på att snacka, men har lite osäkra argument med tanke på att han måste tänka på "alliansen".... Jag tycker "alliansen" drar ned Moderaterna. De borde gå till val själva.
  • Han kör inte en blå slips, utan en orange. Är det lite punk, inom Moderaterna månne? Reinfeldt the rebell! Haha.
  • Han klarade sig bra i det stora hela. Även om jag ogillar deras syn på hur pensionärerna ska hanteras. Och är lite skeptisk till deras jobbpolitik. Jag tycker Moderaterna ska screwa "alliansen", det skulle de enligt MIG tjäna på.

Nu ska jag se på en film på femman. Sweet. Kontrast, politik och film. Gött.

Signerat,
Fredrik


Kommentarer
Postat av: Emy

sant det där med jobben och sänka a-kassan, det fungerar ju inte alls och verkligen sant det där med pensionärerna, jag tror att det är jobbigt nog att vara pensionär ändå :/

Postat av: Fredrik

Till emy:
Precis. Helt sinneskonstigt... :/

Må BRA

2006-09-03 @ 21:34:54
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: malle

Åhå, en politik kille =) Roligt roligt =D Men gillar INTE moderaterna och Reinfeldt alls...att det ska bli dyrare för pensionärerna är ju sjukt, då de inte ens nu har råd med mat efter alla utgifter osv. Det har de ganska så bra som det är just nu ändå, varför förstöra det? ...Nej Vänster eller sossarna tack. Ta från de rika och ge till de fattiga och inte tvärtom, tack =)

2006-09-03 @ 22:29:21
URL: http://brilliance.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till malle:
Ja, politik är alltid kul. Ja, jag tycker att det är sjukt att det ska bli dyrare för pensionärerna... :/ Ja, jag är nöjd med hur vi ahr det nu... .)

Må FINT

2006-09-04 @ 12:11:15
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Anna

Hur får de ihop att höja avgiften till a-kassan samtidigt som de sänker ersättningen man får som arbetslös??? Jag är inte så duktig på matte men detta går inte ihop. Dessutom tro att sänkt a-kassa ger fler jobb. VA??? Hur kan de förutsätta att de som är arbetslösa vill vara arbetslösa. Reinfeldt kanske själv skulle vara arbetslös ett par månader så skulle han får se hur jävla kul det är. Oj, nu blev jag nästan aggresiv. Det är den påverkan moderaterna har på mig. Aldrig i helvetet att jag skulle rösta borgligt.

Ha det

2006-09-04 @ 19:37:58
URL: http://majsanna.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Anna:
Ja den där delen får inte jag heller att gå ihop. Sick. Moderaterna kommer jag inte att rösta på... :/

Må KANON

2006-09-04 @ 21:00:00
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Anna

Vilken tur. Skulle du rösta på moderaterna skulle jag sluta läsa din blogg ;)

Ha det.

2006-09-04 @ 21:05:03
URL: http://majsanna.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback