Firedrill

Det var en så kallad brandövning här förut. Efter att den första chocken och dödsångesten av det - oväntat - tjutande brandlarmet lagt sig så började vi inse att det var en övning. Alla lugnar ner sig och tar sakta på sig jackor, ingen stress direkt. Vi promenerar ut i sakta gemak och någon vänder för att hämta cigaretterna så hon kan röka när vi ändå går ut.

Vilken inställning! Fatta att vi är körda den dagen det verkligen brinner. Brandövningar som sker för ofta tenderar att få lite "vargen och pojken"-effekt på människor.

Som tur är sitter jag nära så väl nödutgången, som släckarna.

Gött mos!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag avskyr brandövningar när man inte är någorlunda förvarnad. På min gamla skola slog de alltid igång larmet när vi gjorde prov eller hade lunch, vilket resulterade i att vi alltid fick mindre tid på oss sen. Värst är det nog när det är brandövning mitt i vintern och man glömmer jackan där inne, fyy säger jag bara :P

Postat av: J

herregud fredrik!jag är borta i tre månader och när jag kommer tillbaka så har fredrik sökt till universitet,hunnit välja ur en fru och skaffat barn!(visserligen inte fredrik stengarn gällande den sista punkten,men ändå)Man hänger ju inte med i svängarna längre!skulle klämma till med ett "de växer upp så fort"om det inte lät så cheesy. Men jesus,känner mig helt ouppdaterad,freaky känsla.
hm,undrar om jag någonsin skrivit en kommentar som har nån slags koppling till dina inlägg..
ska försöka,Brandalarmet på min skola har helt tappat sin trovärdighet,skiten ringer ungefär en gång i veckan och t.o.m lärarna har slutat bry sig. Så ibland under lektionerna så börjar det tjuta men undervisningen fortsätter som om inget hänt,bara det att läraren måste snacka lite högre.
nu vankas det käk,
hare fint din bortgifte karl.

2007-04-23 @ 18:59:21
Postat av: Laura

Haha, brandövningar är sjukt roliga. Speciellt när man tror att det var en övning men det var på "riktigt". När jag jobbade på Radiosporten hade nån mindre begåvad person rökt inne på en toalett varav larmet gick i hela radiohuset. Vi satt dock och hade morgonmöte och tänkte "äsch, det är ingen fara. Vi hinner ner om det är på riktigt, vi är bara på 2:a våningen". Och satt således kvar och hade möte. Men stängde dörren för att inte störas :). Efter en kvart kikade vi dock ut i korridoren och såg att alla redaktioner tömts så då gick vi ut där vi hann stå i typ två minuter innan alla fick gå in igen. Nödvändigt ;).

2007-04-24 @ 15:53:28
URL: http://laura.webblogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback