Disturbia.

Igår kväll såg jag på Disturbia. Jag rekommenderar er att ta mod till er och se den, faktiskt. Det är en riktigt bra och välgjord thriller. Man går verkligen in i filmen då man ser den på ett helt sjukt jobbigt skrämmande sätt. Vilket är helt lysande. Upplevelsen blir verkligen spännande och man sitter sitter med hjärtat halvägs ut ur fästena.

Det tar dock lång tid innan filmen verkligen blir så bra som den faktiskt är, då den lite drygt första timman ger oss en välgjord och faktiskt rätt uppjagande bakgrund till allt. Och det gäller att inte tappa koncentrationen under någon del av filmen, då kan du bli helt sjukt vettskrämd.

Skådespelaren David Morse gör en snygg och skicklig insats i rollen som grannen Mr. Turner och han lyfter filmen ett snäpp med sin skicklighet. Ni kanske minns honom i rollen som fångvaktaren Brutus Howell i filmen The Green Mile. Även om jag mest minns honom från hans sroll som Michael Tritter i några episoder av House MD.

Shia LeBeouf som spelar huvudrollen - Kale - imponerar stort på mig. Han har vart aktuell med många filmer senaste tiden och om ni sett Transformers så vet ni att det är han som spelar Sam Witwicky i den filmen.

Hela casten är relativt okänd, vilket jag enbart tycker lyfter filmen.

Som Sarah Roemer som spelar Ashley i filmen - the girl next door, så att säga - är också en ny ung lovande skådesplerska. Hennes senaste stora roll var i filmen The Grudge 2 där hon spelade Lacey. 

Det enda negativa med filmen är att den är så galet kort och att den får ett väldigt abrubt slut.

Men trots det så vill jag ändå rekommendera er att se den.

Distrubia får 7/10 från mig.


Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback