Walker walks away...

Tack för att du tog klubben tillbaka till Allsvenskan, Patrick! Du var helt klart rätt man för den uppgiften. Och jag kommer komma ihåg dig som en av de tränarna vars insatser i klubben tillhör de största och viktigaste.

Tyvärr känns det som att du inte kommer till din rätt i klubbens nuvarande läge och att du inte är förmögen att reda ut situationen som den ser ut nu. Jag tycker det är synd att det gått så här långt så
det här är enda utvägen.

Men faktum är att jag inte ser en annan utväg i det här fallet.

ÖSK är i djup kris just nu och kanske är det lite nytt tänk som behövs nu. En ny tränare som kan se ny lösningar och möjligheter. Som du inte kan just nu.

I sak är jag emot att man sparkar en tränare för att det är motgångar i ett lag som leder till förluster. Men jag kan inte ens se en tillstymmelse till någon form av spel i matcherna längre. Då är det illa. Då man inte ens ser något bra i lagets sätt att spela.

Detta beslutet är naturligtvis helt galet ur en ekonomisk synvinkel, då det kommer kosta klubben mycket. Men att åka ur allsvenskan skulle kosta så otroligt mycket mer.

Därför ör kanske det här den enda lösningen så som situationen ser ut nu. Även om det är ett stort svaghetstecken från styrelsens sida. En styrelse som i allra högsta grad ahr bidragit till krisen.

Allt är absolut inte enbart Walkers fel. Det vore väldigt trångsynt att tro det.

Men jag önskar dig lycka till i framtiden, Patrick.  

Nu tycker jag vi alla hoppas att Örebro klarar sig kvar i Allsvenskan.

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback